tisdag 7 oktober 2008

En stressig eftermiddag

Skulle baka bullar idag. Hade hittat ett recept på några smarriga bullar med äppelfyllning. (Måste ju göra något av alla äpplen som vi har hemma) Sagt o gjort. Körde igång med degen direkt när jag kom hem efter jobbet. Läste på receptet att degen skulle jäsa 2 timmar!!! Ja, Ja det hinner jag ju ändå, tänkte jag. Degen är färdigjäst vid 4-tiden och det räcker om jag börjar med middagen vid halv 5. Men så lätt gick det inte. Degen var ganska kladdig så det var svårt att få till fina o jämnstora bullar. Slängde in första plåten i ugnen men kom på efter halva tiden att jag glömt pärlsockret. Ut med den igen och på med pärlsocker. Det gick ganska bra. De andra plåtarna gick det bättre med. Under tiden skulle jag göra middagen. Korvstroganoff stod det på menyn idag. Gick bra ändå tills jag skulle skvätta i lite chilisås. Säger bara det; "ketchupeffekten". Ut kommer minst 1 dl istället för en skvätt. Blev inte så gott kan jag säga. Stööön!!! Jag vill inte mer!!Kände mig lite stressad vid det här laget.
Kan säga att det slutade med att bullarna blev väldigt fula men faktiskt ganska goda och korvstroganoff räddade jag med lite mer curry i så gick det att äta.

1 kommentar:

NiCAS DESiGN sa...

Hahaha..låter som om vi är släkt ;)

Blir alltid bra i slutändan!

Stor kram