söndag 6 februari 2011

Helgen

Jaha så är nu snart den här helgen över. Usch vad fort den har gått.
Men det är så där när man har roligt, då går tiden fort.
Har jobbat korta pass både lördag o söndag. Det är skönt för då hinner man även med andra saker.
Efter jobbet igår var det städning som gällde. Trist men skönt när man var färdig.
På kvällen var vi bjudna på middag till Tom och Therese. Men innan dess så hann Tommy och Tom åka för att kolla på rally i Almunge.
Blev en supertrevlig kväll med god mat och så klart melodifestival på TV. Det var första deltävlingen för i år. Sedan var det Alfapet som gällde. Jag tycker att det är så kul att spela men Tommy brukar inte vilja spela det med mig. Men det är klart att det är roligare om man är fler som spelar.

Idag efter jobbet så kom Malin o Micke m. fam hit och hälsade på och käkade middag.
Det är ju alltid mycket trevligare att äta middag ihop med flera. Borde man göra oftare faktiskt.

Känner mig lite trött eftersom det har blivit ganska lite sömn i helgen. Men som tur är så får jag sova ut i morgon när jag är ledig. Så härligt!!

Blev sugen på att baka så jag hittade ett recept på lite nyttigare kakor. Det var fiberhavregryn och råsocker i. Hoppas att de smakar gott. Måste vänta tills de har svalnat innan jag testar dom. Blir de bra så lägger jag ut receptet här ;) I morgon ska jag nog köpa jäst så att jag kan baka matbröd. Det var länge sedan sist.

1 kommentar:

72,2 i min barndomsstad sa...

Hej! Oj vad jag saknade dig i söndags på bussen. Ingen Sussie där. Men när jag läser vad du gjorde dagen innan så kanske du behövde lite sovmorgon. Alfapet - jag bara älskar det. Precis samma för mig att gubben tycker inte att det är roligt. Men vi kanske ska ta en Alfapetkväll över en tefika i framtiden? Visst är det mysigt att kunna laga mat till flera och även kunna äta en bit mat hos någon annan. Tänk att kunna ha ett sådant " Halv åtta hos mig" med ett gäng - vore roligt.
Kram Marie