tisdag 10 maj 2011

sol sol sol!!!

Åh det är såå skönt med sol och värme. Har solat både idag och igår. Härligt!!
Hörde att det skulle bli sämre väder redan i morgon kväll så det var bäst att passa på.
Plockade in rabarber och bakade rabarberrutor ikväll. Första för säsongen.
Tyckte att det inte var länge sedan jag konstaterade att rabarbern snart skulle vara färdig och när jag tittade på den idag så hade den ju blivit jättestor. Så fort det går!

Men fönsterputsningen gör mig gråhårig!!! Har bara några fönster kvar att putsa och glad var jag för det. Men när solen sken in genom köksfönstret så såg det ju förskräckligt ut!! Det ser bra ut så länge solen inte skiner. HJÄLP!!! Finns det någon mirakellösning på hur man kan få fina fönster???
Har provat med att torka med "trasor" gjorda av bomull, tidningspapper, fönsterskrapa + fönstermedel så klart. Men ändå blir det flammigt eller randigt eller så att man ser precis hur man har dragit med det man har använt. Det sista jag har hört att tidningspapper ska vara så himla bra. Tyckte faktiskt att det funkade ganska bra ända tills i år. Nu blir det bara fult! Haha, de kanske har bytt trycksvärta!!
Eller så är det bara att gilla läget och vara nöjd när inte solen skiner...
Ska faktiskt ge tidningen en chans till. Ska först torka med den och sedan använda skrapan. Då borde det väl bli bättre.

3 kommentarer:

NiCAS DESiGN sa...

Ta en hink med vanligt vatten och vanlig trasa, går bra med en typ wettex trasa. Torka av ensa fönstersidan med vattnet, skrapa av med en skrapa och spaya sen vanlig ajax fönsterputs på och torka av med TORKYpapper.

Klart och superfint!

Jessica sa...

hur gör man rabarberrutor? recept? =) kram

Villa Ryttarängen sa...

jag kör pyttelite diskmedel, ättika och vatten samt skrapa och torkduk.