fredag 12 november 2010

Muffinsrecept

I går testade jag att baka ett muffinsrecept som jag hittade på http://www.dagensmuffin.se/
Tyckte att de var riktigt goda så jag vill dela med mig av detta.

Citron- & kaffemuffins

100 g kallt smält smör
2 ägg
2 1/2 dl socker
1 1/2 tsk vaniljsocker
1 krm salt
4 msk kakao
3 dl vetemjöl
1/2 tsk bakpulver
ca 3 msk citronskal
ca 4 msk kallt kaffe

Vispa ägg och socker pösigt. Tillsätt sedan de övriga ingredienserna och vispa ihop dem. Tillsätt smöret.
Fördela smeten i pappersformar.
Grädda i 225 grader 10-12 minuter

I receptet står det att det ska bli 12 st men jag fick till 15 st. Beror väl på hur stora man vill ha dem och vilken storlek på formen man har.


2 kommentarer:

Jessica sa...

åh va gott de verkar va =) måste testa göra det. kramar

Åsa sa...

Mmm låter gott, och jag som bestämt mig för att inte baka under veckorna, tror det får nog bli några imorgon...för då e det ju nästa fredag ;-)