onsdag 1 december 2010

Dåligt med uppdateringar...

Ja nu har det varit dåligt med uppdateringar igen. Fy på mig!!
Det går i perioder tror jag.
Hur som helst så är jag här igen. Har hunnit med ganska mycket de här sista veckorna. Det har varit 1:a advent med tillhörande lussekattsbak, pepparkakor och glögg. Det är kul att få byta till julgardiner och fixa adventsljusstakarna. Då känns det att det snart är jul. I helgen var det även dop på lilla Alva. Hon var så söt i sin fina klänning. Dopakten tog nog på krafterna för när den var över så somnade hon i pappas famn.
Efter dopet så bjöds det på gott fika och jättefin tårta. Tårta var ju så klart oxå jättegod.

Nu är det julklappsinköpen som hänger över mig. Tänk att man aldrig kan börja med det i tid. Fast det hör väl till kanske...att man ska stressa i sista minuten. Som någon sa till mig- Det känns lite trist när man är färdig men alla julklappar när ingen annan är det. Då har man inget att göra när alla andra stressar omkring.
Nja, jag vet inte... Skulle nog hellre vilja vara färdig faktiskt.
Ska baka lite mer oxå. Lussekatter är nästan slut (redan) men tror att jag ska göra vanliga bullar fast med saffran i istället. Hittade ett recept med vit choklad i som jag skulle vilja prova. Eller så gör jag med mandelmassa i som jag brukar göra. Jag får se hur jag gör.

Det är så vacker ute med all denna snö som vi har fått. Men fyyy så kallt!!! 19 grader står termometern på. Men det finns ju inga dåliga väder, bara dåliga kläder. Så det är bara att pälsa på sig och gilla läget =)

Läste ett citat på FB
Livet är som en kontorsstol- det gäller att ha rätt inställning

Visst är det bra!?

Nej, slut för idag. Ska göra lite nytta innan det är dax att åka till jobbet.
Eller ska jag vara lat och sätta mig med virkningen istället?

1 kommentar:

Jessica sa...

mysigt med dop ju =) så sött ju.. jaaa mysigt med första adevnt i helgen och idag är de ju första 1 dec :D sååå mysigt!!!! nu går de undan kram, ses ikv =)