torsdag 23 februari 2012

En ledig och lång dag!!!

Åh en sådan härlig dag! Så här borde alla lediga dagar vara. Välfyllda men ändå inte stressande.

Vaknade tidigt (halv 6) men låg och drog mig till lite efter 6. Är så skönt att inte behöva stressa upp.
Käkade frukost och sedan var det bara att dra igång med städningen. Vid 9-tiden var jag färdig med den. Då var det bara att duscha och göra sig färdig för att skjutsa svärfar till hårfrisörskan.
Väl hemma därifrån så åkte jag till stan för att handla lite småsaker.
Var så sugen på att köpa garn och virka fler filtar men det blev inte så. Efteråt så ångrade jag mig för de hade rea på just det garnet som jag behövde.

Efter middagen så satte jag en bulldeg. Måste ju börja baka inför våra födelsedagar i mars. Det är ju bättre att vara ute i god tid så man slipper stressa. Lite trist att vi fyller så nära varandra ( 1 vecka) för då måste man ju baka så mycket. Vill ju inte bjuda på samma sorts fika båda dagarna. Men som tur är så tycker jag ju oftast att det är roligt att baka.

Tänk så mycket man hinner bara man sätter igång direkt från morgonen.
Men i morgon däremot så tänkte jag ta en rejäl sovmorgon. Ska jobba natt och gå på kl 21 på fredagskvällen. Jag tycker att det är svårt att lägga sig och sova innan man ska iväg till jobbet så jag sover hellre längre på morgonen. Ska försöka vara vaken länge i kväll så att jag inte vaknar för tidigt.

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Om jag vore dig så slog jag samman födelsedagarna, fast det är ju jag det. Härlig bild på rosen som speglar sig i vattnet. Kram Pia