tisdag 25 september 2012

Härliga tisdag!!

Fick tillbaka ett prov som vi hade förra veckan på bl.a celler och cancertumörer.
Det kändes bra för det hade gått över förväntan faktiskt.
Då blir man peppad. Medicinsk grundkurs är den svåraste kursen den här terminen. De andra två som är hälsopedagogik och vård & omsorg är inte alls lika svåra.
Så ikväll ska jag plugga på kapitlen om huden och nervsystemet.




 

 
Har även hunnit med att göra müsli idag. Det är ju så mycket godare att göra själv än att köpa.
I morgon är vi lektionsfria så då hoppas jag att jag hinner med att göra något mer än att plugga. Skulle vilja putsa fönster, träna och kanske virka på min filt men men ... Dagarna går ju så fort så jag får se hur mycket det har blivit gjort innan dagen är över.
 
 


3 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Oj vilka tunga ämnen du pluggar, men viktiga.. Kram Pia

Unknown sa...

Grattis till provresultatet! Jag gläds med dig, ska du veta!
/Barbro

Jessica sa...

åh härligt med provet då blir man mer taggad inför de nästa ju =)

Jag läser på hermods i uppsala. Så då får man handledning där om man läser närlärnade kurser. man kan också välja distans. men de valde jag inte ville ha handledning utifall om jag fastna. men sen har man ju prov genom webbcamera, så de är ju läskigt. hehe.. jag gillar inte sånt. jag vill helst ha muntligt öga mot öga. men de är ju för att min lärare jobbar i en annan region. synd ämdå. hoppas de går bra flr dsig med studierna :D vilken skola läser du på?kram