lördag 22 september 2012

Länge sedan sist!!

Nu var det väldigt länge sedan sist!!

Ett halvår sedan sist jag bloggade!! Och vet ännu inte hur mycket det kommer att bli framöver heller men jag ska testa iallafall.

Vad har hänt sedan sist? Ja, det är nog ganska mycket det. På ett halvår händer det mycket.
Så jag börjar skriva här och nu istället.

Har börjat att plugga. Ska nu äntligen efter alla år inom branchen utbilda mig till undersköterska.
Pluggar på heltid med lärarledda lektioner så jag har tagit tjänstledigt från jobbet.
Jättekul att göra något annat för ett tag. Lära känna nya människor och få lära sig något nytt.
Innan jag började plugga så kunde jag klaga på att jag inte hann med allt som jag ville göra. Men nu inser jag hur mycket fritid jag hade då. Nu är det något som man måste plugga på nästan varje dag så man är inte ledig när man kommer hem. Har sagt att när praktiken kommer om några veckor då...
Jag ska hinna baka, putsa fönster läsa "vanliga" böcker m.m m.m
Vi får väl se hur det blir med det.
Men det är kul iallafall och det är väl huvudsaken.

Det här var ett inlägg och nu hoppas jag att det inte tar ett halvår till innan nästa.

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Vad roligt att du startat bloggen igen. Plugga är verkligen kul och jobbigt på samma gång. Vi hörs snart igen hoppas jag. Kram Pia