söndag 23 september 2012

Söndag

Så skönt med helger!Särskilt nu när man går i skolan.
Tror inte att jag kommer att jobba så mycket under terminerna så då blir det många ledig helger.
Men nästa helg ska jag faktiskt jobba. Men bara korta kvällspass så det känns ok.

Den här helgen har varit så lång, trevlig och härlig!
Började redan i fredags med prov på morgonen. Och det gick bra kändes det som iallafall.
Sedan blev det lunch med Eva. Så länge sedan vi sågs så vi hade mycket att prata om.
Brukar vi ju iof alltid ha.
Efter lunchen kom Tommy och hämtade mig för vi skulle åka och köpa ny tvättmaskin.
Den gamla havererade kvällen innan så det var lika bra att åka direkt.
Den har krånglat länge så jag gick bara och väntade på smällen.
På kvällen var Jayne o Stefan med familj över på middag. Mysigt!
I går fyllde Linda i syjuntan 40 år så då var vi alla bjudna.
Och så klart väldigt många andra oxå.
Tyvärr så tog jag inga kort på buffébordet. Såå mycket gott!! Inte konstigt när hon är utbildad kock och en av sönerna går bagarutbildning. Kan det bli bättre!?
Idag har jag gjort färdigt ett hemprov och mailat iväg det till läraren.
Men jag hann även med att putsa fönstren i köket och byta gardiner.
Trodde att jag skulle behöva vänta med det till praktiken
Nu är det bara att gå och lägga sig för imorgon är det måndag igen.

Just ja,glömde att skriva att Tommy har åkt till Ramundberget tillsammans med hans bror Ingemar för att fjällvandra några dagar. Är så avundsjuk att jag inte kunde följa med. Det var ju så härligt när vi var där förra året. Men men...det blir väl fler gånger.

Nu är det mysigt när man kan tända ljus.

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Ja du verkar ha haft en riktigt bra helg. Håller med, ljus är mysigt. Kram Pia

Sussie sa...

Hmm...varför blev kortet så suddigt? Det såg bra ut i mobilen. Något som är duktigt på sånt??