onsdag 17 oktober 2012

Mycket nu...

Ja nu har det varit mycket igen!
Men jag har förhoppningar att det ska bli lugnare framöver.
Börjar min praktik på måndag och den håller på i 4 veckor.
Räknar med att hinna något annat än att bara jobba.
Min plan är att hinna putsa fönster, baka, virka, läsa "vanliga" böcker, jobba extra på mitt jobb, umgås mer med vänner och inte bara kursböckerna m.m m.m
Måste även plugga lite och skriva på en hemuppgift om praktiken.
Får se hur mycket av denna plan som blir gjort.
Börjar redan uppfylla den med att jobba extra på fredag kväll direkt efter sista skoldagen.
Lika bra att börja checka av listan tänkte jag.

Det ska bli kul att börja på praktiken men det kommer ändå vara trist att inte få träffa alla i klassen på flera veckor. Man undrar ju hur det blir när utbildningen är klar. Kommer man hålla kontakten med några eller... Ja ja, det är ju ett helt år kvar.

Något helt annat... Jag har börjat tidigt i år och redan skickat efter julklappar. Det tycker jag är väldigt bra för att vara jag. Det är så jobbigt att stressa med det någon vecka innan jul. Det kommer det ju bli iallafall men med förhoppning att lindra det lite iallafall.

Nej nu ska här pluggas lite om diabetes innan jag sätter mig och virkar på mitt kära överkast.

På väg till skolan... Det är så vackert med alla färger den här årstiden.

 


1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Fullt upp verkar passa dig bra. Spännande med praktik och visst är det kul med nya vänner som man träffar i livet. Bra idé att skicka efter julklappar. Ha det bra.. Kraaam Pia