måndag 22 oktober 2012

Vart tog helgen vägen??

Helgen försvann som i ett nafs!!
Jobbade fredag kväll så den gick ju fort.
Hade så roligt på jobbet. Jag och en jobbarkompis fixade smarriga räkmackor till vårat fredagmys. Det är ju i första hand till för våra boende men det blev över till personalen oxå.
Kvällen går ju så fort när man har mycket och roliga saker att göra.

På lördagen bjöd vi över Ingemar o Lotta med familj på middag. Tyvärr kunde inte Camilla komma för hon jobbade. Tidigare på eftermiddagen kom Erika, Andreas och Elias förbi på en fika. Passade på när de var ute på promenad. Så den dagen gick ju oxå fort.

Söndagen försvann utan att jag riktigt vet vad jag gjorde. Vips så var klockan halv 4 och det var dax att åka till jobbet för att jobba ett kort kvällspass.
Har blivit mycket jobb nu ett tag, två helger på raken. Men det blir ju lite extra pengar lagom till julklappsinköpen.

I dag var första dagen på praktiken. 7- 15.45. Inga slödagar här inte.
Det var riktigt kul. Träffade många glada och trevliga människor.
Skönt att göra något annat än att bara gå i skolan. Trist bara att jag ändå måste plugga lite under tiden + att jag har praktikuppgiften hängande över mig. Men men...det är väl bara att gilla läget och fixa det.

Nu hänga tvätt och sedan en varm härlig dusch. Det har varit lite ruggit ute idag. Virka och kolla på TV innan det är dax att sova. 7 - 15.45 även imorgon.

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Verkar som om du har ett hektiskt liv, inga slöa stunder alls. Vacker bild. Kram

camilla sa...

ja typiskt att jag jobbade :( hade varit kul och träffat er, va så länge sen nu :( kram