måndag 29 oktober 2012

Måndag igen då!

Sist jag skrev var en måndag och nu är det måndag igen!
Fast förra veckan kändes faktiskt riktigt lång.
Jag som brukar tycka att veckorna går så fort.
Nu är första praktikveckan gjord. Det har varit en rolig vecka där jag har träffat många nya människor, både personal och de kunder (som de nu kallas) som man har besökt i hemmen.
En ganska stor skillnad mot att jobba på ett boende. Både det att man kommer in i deras hem på ett annat sätt och att vårdtynden är helt annorlunda. Väldigt många har bara tillsyn eller hjälp med småsaker som mediciner, handling och promenader. Men visst finns det vissa som behöver hjälp med personlig hygien och sådant oxå. Det är bara det att dom är så få.
Trist bara att man ska ha en pratikuppgift + att plugga till ett prov och lite andra arbeten att göra innan skolan börjar igen. Skulle vara så skönt att slippa tänka på skolan och bara ägna sig åt arbetet.
Det är ju ändå heltid som man ska göra på praktiken. Då borde det ju räcka med det.
Ska bli så skönt med juluppehållet. Då ska jag BARA jobba extra.
Usch, nu blev jag väldigt gnällig. Det är klart att det är kul att gå i skolan men det är sådan press ibland. Mycket att plugga på hela tiden + att man är livrädd för att bli sjuk för det är omöjligt att vara. Då missar man så mycket. Jobbar man så är det bara att stanna hemma tills man blir bra.

I fredags så hjälpte Tommy till med tapetsering hos Jayne och Stefan. Det var Mathias som skulle få nya tapeter på sitt rum. Sedan blev vi bjudna på mat. Så en trevlig kväll blev det. Resten av helgen gick åt till att praktisera. Men jag hann faktiskt putsa ett fönster oxå så nu är det "bara" 5 rum kvar.

I dag var jag ledig eftersom jag jobbade i helgen. Putsade ett fönster till  men sedan åkte jag en sväng till Thuns. Måste ju göra något roligt oxå.
Letade efter nya gardiner till rummet på övervåningen men hittade inte något som passade.
Men det blev ändå lite fynd, bla en julklapp. Så jag var nöjd när jag åkte därifrån.

Nu ska jag nog läsa en stund på min nyköpta deckare som jag unnar mig dom här veckorna. Sedan är det väl dax för sängen. Börjar kl 7 i morgon.

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Skönt att beta av fönstren som du gör. Jag har en sorts ångest över fönsterputsningen. Vi har just fått två fönster lagade så kanske det kan motivera putsningen. Kraaaam Pia