söndag 21 februari 2010

Helgen

Så var det då söndag kväll igen. Denna helg var inte lika hektisk som förra helgen men näst intill. Men det är kul när man har något att göra.
I fredags var jag ledig. Var riktigt skönt att hinna fixa lite här hemma, städa och så... Skulle egentligen ha jobbat men det var en tjej som ville byta så då jobbade jag dubbla pass på torsdagen så att jag fick vara ledig på fredagen. Bra byte va? ;)
På kvällen åkte vi till Erika o Andreas. Var så nyfiken på hur de hade målat sovrummet. Det var ju jättesnyggt! En fondvägg som var mörkröd, de övriga väggarna var vita. Ska bli spännande att se hur vardagsrummet blir när de ska till med det.=)
Vi hade bestämt att vi skulle beställa pizza och äta ihop. Eller rättare sagt så var det bara jag o Andreas som käkade pizza, de andra käkade sovlaki. Alla var nöjda för det var så gott. Andreas mamma Anki var där och hälsade på oxå. Efter maten så blev det kaffe och nybakad sockerkaka. Mums!
Sedan bänkade vi oss vid TV:n för att kolla på OS. Det är ju bara det som gäller för tillfället.
Men vi hann faktiskt kika på "Solsidan" oxå. Åh, det är ju så roligt! Man skrattar sig genom hela programmet. Fortsatte att mumsa i oss. Nu blev det chips o godis. Så TACK för en helmysig fredagkväll, Erika =)

I lördags så jobbade jag på förmiddagen. När jag kom hem så satte jag igång en bulldeg. Har inte bakat på ett tag så frysen var tom på fikabröd. Under tiden kommer Pelle och hälsar på. Han skulle bara komma över på en fika men slutade med att han gick hem kl halv ett på natten!
Han var solo hela helgen så då tyckte vi att han lika gärna kunde stanna och käka middag med oss. Det tackade han gärna ja till. Vågar jag säga att vi spelade biljard på kvällen?!!
Ni som läser det här tycker väl att det är det enda som vi gör. Fast det är ju roligt. Och Pelle hade inte varit här och spelat så han ville ju så gärna. Fick ju offra sig ;)

Även idag har jag jobbat. Men idag gjorde jag inget speciellt när jag kom hem. Gick en promenad, fast det var ganska kallt. Brrr!!! Solen lyste ju iallafall.
Nu har jag en sockerkaka i ugnen. Får se om den blir bra, eller... Har testat ett nytt recept så det blir spännande. Ska försöka lägga mig i tid ikväll eftersom det har blivit sena kvällar hela helgen + tidigt uppe på morgonen.

Ny vecka och nya tag i morgon. Får se vad den här veckan har att bjuda på. Man vet aldrig.

5 kommentarer:

Malin sa...

Bullar alltså...hmm måste ta en sväng ut till Knutby snart alltså:)

Erika sa...

Pelle, va trevligt:) Biljard förstod man direkt att ni hade spelat, haha. Låter ju som en toppen helg... snart helg igen;)Vist var det skönt väder att gå i idag, helt underbart! Vilka söndagar vi har... Kram!

Anneli sa...

Du har väl oxå energi, fullt upp hela tiden, vi gör bara olika saker...länge sen jag bakade bullar...hmmm...kanske....
kram och ha det så bra i veckan
Annelie

Jessica sa...

ni verkar haft de jätte mysigt. själv är jag sjuk idag o i morrn, typiskt när man ska jobba emd dig i morrn. men dem har säkert fått in någon annan för mig. kram

NiCAS DESiGN sa...

Jag vill oxå äta dina bullar och sockerkaka...var ju evigheter sen! Baka och ta med till vemdalen eller så postar du några till mig ;)
Jag kan också ta med så får vi ha lite byteshandel!
Kram kram