fredag 3 december 2010

Härliga fredag!

Ja nu var det fredag igen. Härliga fredag! Jobbar kort kvällspass men sedan är jag ledig i helgen.
Men det känns som att jag har haft semester den här veckan. Har bara jobbat 3 korta kvällspass så jag har hunnit göra så mycket annat.

Igår passade jag på att baka kakor och saffransbullar. När det var marknad i Uppsala i höstas så köpte jag fina bullformar med tomtar på. Det blir fint till mina saffransbullar tänkte jag.
Igår när jag skulle ställa ut dem på plåten så kände jag att det var en stark lukt av dem. Troligen färgen som luktade. Hmm...hur skulle jag då göra? Tänk om bullen skulle ta smak av formen?!
Men men...jag chansade och använde dem ändå fast det var pirrigt innan bullarna hade svalnat så att jag fick smaka på.
Jag hade tur!! Lukten hade försvunnit och bullarna smakade som vanligt. Skönt att slippa baka en omgång till. Nu ska jag bara baka mjuk pepparkaka innan jul så är julbaket färdigt. Men det ska jag väl hinna göra någon dag framöver.

Snart är veckostädningen avklarad oxå. Är bara badrummet kvar. Passar på att skriva lite medans medlet verkar ;) Sedan blir det väl till att gå ut och skotta snö. Det har inte kommit så mycket som tur är.

Kanske det blir en promenad idag. Är inte så kallt som det har varit den sista tiden så man får passa på. Det är ju så vacker ute.

1 kommentar:

Jessica sa...

åh va gott de ser ut och fina muffinsformar :) vi ses väl snart.. hoppas jag =) kram