onsdag 15 december 2010

Önskar att man hade mer tid...

Ja, jag önskar att man hade mer tid för allt!!!
Skulle vilja skriva något varje dag men det hinns inte med. Det är mycket som jag inte hinner med känns det som. Idag är jag ledig men jag skulle behöva vara ledig i flera dagar.
Ja ja, det är inget att göra något åt. Det är bara att gilla läget.

Idag har jag iallafall skrivit klart alla julkort. Kom ju på att det var sista dagen att lägga dem på lådan i morgon. Är ganska fint väder ute så jag ska ta en härlig promenad till affären och posta dem + handla lite.

Erika o Andreas kommer hit efter jobbet idag för de ska åka skidor. Så då blir det till att fixa lite mat så att det är färdigt tills de kommer.

I går fick vi äntligen veta hur det kommer att bli på jobbet. Har länge varit prat om att det skulle bli upphandling på Lillsjögården och att då var det ju inte säkert att kommunen vann den.
Nu blev det klart att ett finskt företag vann upphandlingen och kommer att ta över i Maj nästa år.
De heter Nordic senior service. Har aldrig hört talas om dem.
De säger att de ska erbjuda all ordinarie personal arbete hos dem. Men tänk om man inte vill? Ordnar kommunen ett annat arbete inom kommunen eller...? Nu som det finns så mycket övertaliga i kommunen.
För min del så kommer jag nog att vara kvar om man får. Man vet ju inte annars var man kommer att hamna. Det kan ju vara ett äldreboende långt härifrån. Och det ska bli intressant att se hur det kommer att bli.
Kanske bara blir bättre med fler personal och högre lön. De kanske vill att alla ska validera till undersköterskor om de ska få vara kvar? Ja, man har ju många frågor!

1 kommentar:

Jessica sa...

jaa de hoppas vi att de blir bättre med personal och lönen ;) hihi skulle de hållas ett möte å fredag va? =) kram