måndag 31 januari 2011

Måndag igen då...

Ja så var det Måndag igen då och därmed ny vecka.
Känns som att det blir väldigt sporadiskt skrivet här mellan varven.
Fast å andra sidan så skulle det väl inte vara så kul att läsa om vad jag gör varje dag.
Eller jag skulle väl inte ha så mycket att skriva om heller.
Ja ja den som orkar får väl hänga med helt enkelt =)
Har ju lovat mig själv att försöka lägga in lite fler bilder men det tycks aldrig bli av.
Måste nog ha lite mer pli på mig själv tror jag ;)

I övrigt då?
Ja i torsdags blev jag förkyld. Den kom bara så där helt utan förvarning!! Vaknade med ont i halsen och sedan blev det bara värre och värre under dagen. Men att vara hemma från jobbet var ju inte att tänka på. Herregud så sjuk var jag ju inte!!!(Intalade jag mig själv) Gick även iväg och jobbade på fredagen men sedan var det skönt att vara ledig i helgen.
På söndagen var det skidtävling här i Knutby. Tommy och Erika jobbade med den och Andreas var med och tävlade. Ja det var ju så klart fler som hjälpte till och även fler som åkte så klart.
Jag var hemma och tog det lugnt. Tyckte att det var bäst så.
Efter tävlingen så kom Erika o Andreas hit på middag. Sedan spelade vi biljard tills det var dax att kolla på "Solsidan". Det får man ju bara inte missa!! Söndagens höjdpunkt kan man väl säga.
Det blev en trevlig helg trots förkylningen.

Idag blev vi bjudna på smörgåstårta på jobbet. Det var avtackning av chefen som ska sluta för att börja jobba på ett annat äldreboende. Vi hade samlat ihop till ett jättefint smycke till henne. Usch, jag tyckte att det var tråkigt att hon slutade. Kommer att sakna henne!

Nej om man skulle ta och fixa lite fika och sätta sig vid TV:n en stund innan det är dax för sängen.
Bakade kladdkaka igår och det blev lite över till idag. Mums!
Ok jag vet att det är måndag idag men eftersom det blev kvar från igår så måste man ju få äta upp den idag, eller hur? ;) Och är inte kladdkaka bra mot hosta!? Fick precis för mig att jag har hört det.

3 kommentarer:

Jessica sa...

Jag kommer också att sakna vår chef som sluta. så tråkigt ju.. men vi får hälsa på henne tycker jag :D hihi..

oj ja de förstår jag att du va hemma och vila så du vblir frisk. puss

PGW sa...

Just kladdkaka sägs vara extra bra mot hosta. Tycker nästan att du ska baka en extra faktiskt, för säkerhets skull. Har du Mia Örns bok om kladdkakor förresten? Jag tror jag fick min av dig, den är UUUNDERBAR!

(Ordverifiering "bakerch", apropå baktemat!)

Sussie sa...

Jo den boken har jag!! Den är ju ett måste!! Ja jag har nog ett minne av att du fick den av mig. Har även en annan bok i samma serie som jag tycker att du borde skaffa dig. Cheryl Lindblad har skrivit den och handlar om cheesecakes. Mumsigt!!