onsdag 15 april 2009

Påskhelgen som varit...



Jaha , så nu är det vardag igen. Det gick bara så fort tycker jag.

Har varit dålig på bloggande nu ett tag. Har inte hunnit eftersom det har varit påsk och den har varit ganska intensiv. Men det är roligt oxå att det händer saker.
Fick ett sådant fint påskkort av min kompis mamma (se bilden).


En sammanfattning av påsken:

Skärtorsdagen: Då ringde Erika och frågade om vi inte ville gå på bio och se "Män som hatar kvinnor". Jaaaa, det ville jag ju jättegärna!! Så den dagen skyndade jag mig hem från jobbet. Vi hjälptes åt att städa jag o Tommy så att vi skulle få fint till påsken. Sedan så drog vi in på bio. Hann förbi en sväng hos Erika o Andreas före så jag hann leka lite med deras goa katt Diva.
Hon är ju så himla söt o busig! Tack för en trevlig kväll!!


Långfredagen: Den gjorde skäl för sitt namn. Jobbade hela dagen från 9.30-23. Vi hade en trevlig dag men som sagt så kändes den väldigt lång. När jag kom hem så satt Tommy uppe o väntade och hade gjort varma mackor. Mums! Jag var så hungrig så det var väldans gott.

Påskafton: Jobbade på förmiddagen. Sedan åkte jag hem för att baka tårta och fixa lite inför påskmiddagen som vi skulle ha. Malin, Micke o Mille och Erika o Andreas skulle komma hit och käka. Det blev en mysig eftermiddag o kväll. Tack för den=) Synd bara att det gick så fort. Vips så var det kväll.

Påskdagen: Jobbade även denna förmiddag. Gjorde inget speciellt på dagen. Tänkte ta en promenad men det blev aldrig av. Svärfar kom hit på middag så vi käkade lite påskmatsrester från gårdagen. På kvällen var vi till Jayne för att fira hennes födelsedag. Den blev en trevligt kväll med en massa gott fika och sedan vin, godis o chips. Ingen risk att man fick lägga sig hungrig den kvällen. Eller kväll o kväll... Klockan hann bli 02.00 innan vi kom hem. Men trevligt hade vi =)

Annandagpåsk: Ledig hela dagen!!! Sååå skönt att få sova ut!!! Kan nog säga att jag slappade hela dagen. Åkte till Jayne en sväng för att hämta bilen som blev kvar från igår. Senare på kvällen så åkte vi till Ingemar o Lotta o hälsade på. Åkte även förbi Camilla så att vi fick se hur hon bor. För er som inte vet så har hon nyligen flyttat hemifrån. Så nu bor hon på gården där hon arbetar.
Så tack Camilla att vi fick komma och kika. Det var fint =) Skönt att ha så nära till jobbet.
Och nu så är det redan onsdag. Man är inne i vardagen igen.
Har kommit ut på mina promenader igen. Det var dåligt med dessa under förra veckan.

Skärpning nu!!!




1 kommentar:

Jessica sa...

oj.. att du orkar jobba så där mycket som du gör.. hihi.. :) men de blir ju pengar i plånboken :P
Även fats du har jobbat har du hunnit med mycket ändå ju.. fixa och dona med tårtor och kolla på bio samt middagar :)

Självklart ska vi klara detta med träningen :) de fixar vi lätt :)
Ha en fin dag!

Kram