måndag 6 juli 2009

Festhelgen!!

Ja, helgen var en enda stor fest kan man säga.
Det började med fredagen. Då skulle jag ju ha syjuntan på middag. Jobbade först en pass på Lillsjögården. Sedan hem för att fixa med maten inför kvällen. Tänkte att jag skulle börja i god tid så att jag inte behövde jäkta så mycket på slutet. Gick faktiskt ganska bra. Min planering stämde rätt så bra.
Det blev en kanontrevlig kväll med mat o dryck. Min gulliga vänner hade med sig presenter oxå. Om någon av er läser det här: TACK så jättemycket! Ni är för goa!
Fick en stor tomatplanta (som jag hoppas att jag lyckas få tomater på) Sedan fick jag kryddväxter och två jättefina ljus.
Bjuder på lite bilder:



















Eftersom vi inte använde grillen så tyckte jag att man kunde ställa ljusen jag fick där. Det ser väl ganska fint ut =)



Här är de övriga presenterna
Kom inte i säng förrän vid halv 3-tiden på morgonen. Men det var som sagt, himla kul!

Lördagsmorgonen kom med stormsteg, Ingen sovmorgon här inte. Det var bara att kliva upp o plocka ihop efter gårdagskvällen. Sedan var det dax att fixa sig själv inför dagens fest. 12.15 skulle vi bli hämtade för att åka till Vällnora på 40+75-års fest.
Där serverades det lunch först som bestod av en massa pajer o sallader. Jättegott!
Efter det så var det tipspromenad för de som ville. Eller så kunde man välja att fiska eller bara ströva runt i området. Jag o några till gjorde det sistnämnda. Det är ju så fint i Vällnora. Efter någon timme så kom Ekebys spelmanslag dit. De spelade dragspel, fiol, gitarr o nyckelharpa. Tom. en såg hade de med sig som de spelade på. Väldigt duktiga var dom.
Efter uppträdandet så fick vi kaffe o tårta.
Nu blev det mer tid för social samvaro. Det var ett tag kvar tills vi skulle få åka buss ner till Knutbygården. Där skulle det bli middag o dans.
Halv 6 kommer bussen. Alla får ju inte plats i bussen men som tur var så fanns det många som skulle ta bilen dit så det var inga problem. Alla kunde komma med.
Väl där så bjuds det på välkomstdrink först. Därefter en massa god mat o dryck. Det kändes som om att man åt mat konstant hela dagen.
Efter maten så blev det dans. Och det var ju skönt att röra på sig efter maten.
De hade så fin trädgård i Vällnora. Ångrade att jag inte tog fler kort på den.




Söndagen gjorde jag inget särskilt. Tog det lugnt.
På kvällen åkte vi en sväng till Malin o Micke och hälsade på.
Nu är det redan ny vecka. Tänk så fort det går när man har roligt.


2 kommentarer:

Jessica sa...

va mysigt ni haft det på :) mycket god mat ni ätit mums.. synd att du inte jobbai helgen,,, men jag kommer en annan dag o jobbar o då hoppas jag att vi jobbar tillsammasn :) kram

Jessica sa...

Jag köpte klänningarna på ginatricot, skärpen där med samt linnet också och sen så köpte jag armbandet på hm :)

kram