söndag 6 december 2009

2:a advent

Jaha, då var det Söndag igen då!! Vart tar veckorna vägen?? Och 2:a advent är det ju idag oxå. Ni har väl inte glömt bort att tända 2:a ljuset?!

I Fredags så kom inte bara Erika hit utan även Malin, Micke o Mille.
Vi käkade tacos och sedan blev det biljard hela kvällen. Har ju en perfekt motspelare (Erika) =)
Vi är ungefär jämnlika och har lika syn på spelet så det är jätteroligt! Det blir en helt annan grej när killarna är med. Mer allvar på något sätt... svårt att förklara...
Måste bara få Malin att förstå hur kul det är att spela, eller hur Malin ;)

I Lördags, igår alltså så fyllde Andreas år så vi var där och grattade honom. Blev bjudna på mycket gott bl a Andreas jättegoda sockerkaka och Erikas kanongoda tårta. Tack så mycket!!
På vägen hem åkte vi till Gränby centrum för att återigen försöka hitta ett par stövlar till mig.
Och tänka sig!!! Jag hittade ett par till slut!!! Dock inte det helt perfekta paret men de får duga. Bättre än inga iallafall.

Nu sitter jag och väntar på att maten ska bli färdig i ugnen så att vi kan äta innan jag åker till jobbet.
En jobbarkompis frågade om jag ville jobba hennes kväll så kunde hon ta ett pass för mig en annan gång. Och det var ju perfekt för jag behöver vara ledig nästa lördag när jag ska på julbord =)

2 kommentarer:

Jessica sa...

:) åh jag tycker inte helelr omm biljard, för jag vet inte hur man spelar och de är säkert därför jaginte gillar det, haha.. :D du får lära mig spela biljard sen :) de skulle vara kul det :) hihi..

Ni verkar haft en kanon mysig helg =) kram

PGW sa...

Adventsljus ... hm är det OK att leta reda på och börja tända 3e advent?