måndag 28 december 2009

Julen

Jaha, nu är julen över. Vad fort det gick!!! Först är det så mycket förberedelser inför julen. Man ska hinna baka, städa, handla julklappar m.m. Och nu så har det redan varit jul.
Men det är väl så det ska vara. Huvudsaken är ju att det blir mysigt och trevligt och det blev det ju.

Julafton: Då firade vi här hemma med Malin, Micke o Milian, Erika o Andreas, Ingemar, Lotta, Camilla, Marie o Simon och Stig. En massa julmat så klart. Skulle göra mig till och göra egen risgrynsgröt till Ris á la maltan. Det skulle jag inte ha gjort för den blev bränd! Suck!! Men med mycket saftsoppa till så gick den nästan att äta. Nästa år gör jag på färdigköpt gröt.
Efter maten så kom tomten. Även fast jag visste vilken som skulle vara tomte så blev jag osäker. Han var så skicklig så det gick inte att höra. Men vi tog honom på hans skämt. Då förstod vi!! Men klart den bästa tomten som vi har haft =)

Juldagen: Då kom Sophie hit med sin familj, Clarah, Diana och Claudio. Vi käkade julmat även då fast till lunch istället. Delade ut julklappar fast denna gång hade vi ingen jultomte. Han jobbar väl bara på julaftonen? ;)

Annandagen: Blev vi bjudna på middag till Jayne o Stefan. Inte julmat denna gång. Kött o pommes blev det. Till efterrätt äppelpaj. Det var gott!! Käkade vanligt godis istället för all denna choklad.
Jaynes mamma och hennes sambo var oxå där. Det är ju inte ofta vi träffar dom eftersom de ju bor utanför Östersund.
Efter maten blev det singstar. Kul!! En väldigt trevlig kväll !

Blev inga kort inlagda ser jag nu men men... kanske "lånar" av någon och lägger in senare.
Ja ja, jag vet att jag är dålig på det =(

2 kommentarer:

Jessica sa...

:D va mysigt ni verkar ha haft de under julen, fick du nån fin juklapp?? hade du vart snäll i år? :D hihi. kramar

Anneli sa...

Hallå där, vad hittar man här då?
En till i släkten som bloggar - jättekul
Roligt att läsa...
God fortsättning o Gott Slut i kylan***
Kram
Annelie