tisdag 15 december 2009

Första riktiga snöfallet för i år!

Ja, nu kom snön verkligen rejält!! Har varit ute och skottat för första gången denna vinter.
Men jag är lite kluven i vad jag tycker om vintern. Det är klart att det är fint när snön kommer. Det blir så mycket ljusare och härligare luft. Man blir så pigg när man har varit ute i kylan.
Men med snön kommer även svårt väglag med olyckor som följd. I Uppsala har det redan varit en dödsolycka idag p ga vädret. Om man kunde få ha snö men ändå skulle alla vägar vara snöfria.
Fast man ska nog vara glad att vi har olika årstider, man kanske tröttnar annars.
Men men... Ibland kan jag nog känna att det skulle vara skönt med sommar. Allt är ju så mycket enklare då på något sätt.

Har även hunnit med att skriva julkorten idag (de ska ju postas i morgon) och baka. Det blev mjuk pepparkaka och syltkakor. Har nog bakat färdigt till jul för jag har ju även lussekatter och saffransbullar + att jag har köpt pepparkakor. Det orkar jag inte baka, är för bekväm för det.

I kväll ska jag på syjunta. Ska bli trevligt. Få se vad det vankas för gott den här gången ;)
Undrar om jag ska chocka med att ta med min virkning. Jag har ju börjat virka igen efter några års uppehåll.
Tyvärr så blir det inte så ofta som jag tar fram den men huvudsaken är att gardinen som jag håller på med blir färdig till sommaren. Då ska den få följa med Eva (en jobbarkompis) till Öland, till hennes hantverksbutik.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Vad är det för skillnad på lussekatter och saffrans bullar? undrar en dum en i Säffle, som också köper pepparkakorna numera...

Sussie sa...

Haha!Ja, det där lät ju lite konstigt kan jag ju medge.
Lussekatter är vanliga traditionella. Saffransbullar gjorde jag som vanliga bullar i pappersform med smör, socker o vaniljsocker som fyllning. Ser ut som en kanelbulle fast utan kanel.

Jessica sa...

Hej sussie :) Nu har jag äntligen ringt chefen. Jag kommer tillbaka till jobbet den 17 februari. Jag tänkte jag skulle testa på att köra på min rad först. Om det inte går så kan vi byta :) Hoppas allt är bra med dej. Du är väl ledig under julen? KRAMAR

Erika sa...

Ja man tvivlar ju lite på de här med vintern nu för tiden alltså... Det är ju inte kul att skrapa rutor osv på bilen heller.. Kram