torsdag 3 december 2009

ibland är det mycket...

Ibland hinner jag knappt sitta vid datorn, ännu mindre blogga. Men så är ju livet.
I måndags hade jag och en arbetskompis miljöarbete. Eftersom vi har blivit miljöombud så har vi en hel del jobb framför oss. Det har blivit en hel del nya och hårdare regler som man ju måste följa. Det går inte att fuska sig förbi dom heller. Det är mer jobb än vad vi tänkte oss när vi började. Revisioner som ska lämnas in, egenkontroller som ska skötas, rutiner som ska skrivas och gå igenom m.m m.m m.m.
Men det ska väl vi fixa till slut. Tur att vi är två om det!! Och man blir kanske lite mer miljömedveten på kuppen oxå.
I går åkte jag till stan direkt efter jobbet. MÅSTE köpa nya stövlar för mina älskade stövlar håller på att ramla i bitar. Men jag vill ju ha likadana!!! Tyvärr verkar den modellen inte gå att köpa längre (inte i min storlek iallafall). Har ett problem- Mina vader är ganska tjocka( i förhållande till min skostorlek) så jag kan inte ha vilka stövlar som helst heller!!!! Jag blir tokig!!! Jag gav upp efter ett tag.
Men däremot så hittade vi en hel del julklappar. Det känns skönt. Rätt så många kvar att köpa men det ska vi nog hinna med. Därefter blev det storhandling av mat. Det var oxå skönt för det var ganska tomt i kylen o frysen.
Imorgon kväll kommer Erika hit o hälsar på. Ska bli kul. Spela lite biljard kanske ? ;)

Nej, nu ska vi dricka te o käka scones. Det är ju så gott och det var länge sedan jag bakade sånt.

2 kommentarer:

Jessica sa...

jag har också tjocka ben, så jag brukar också ge upp, förstår hur du menar.

Oj då har du en hel del och pyssla med. är de på lillsjö du har blivit ombud?

Kram

Erika sa...

Jäklar va kul det är med biljard med dig:) Vi börjar faktiskt bli hyfsat bra tycker jag,det tar sig;) Kram kram