söndag 13 december 2009

3:e advent

Ja, nu börjar det närma sig. Inte långt kvar till julen nu.
Har ännu inte börjat få panik ännu. Panik över att inte julklapparna är färdigköpta, julkorten skrivna och julkakorna bakade. De e lugnt!! ;)
I morgon tänkte jag skriva julkorten och ev baka lite kakor. Har en del julklappar kvar att köpa så det måste vi ta någon dag denna vecka. Skickade faktiskt efter en i dag. Himla smidigt att skicka efter via nätet. Leverans inom några dagar. Så slipper man springa runt i affärer och leta.

Vad har hänt den här veckan då? Ja, inte mycket kan jag säga. Början av veckan var det bara jobb, jobb, jobb. I fredags var Tommy på julbord med jobbet så då var jag bänkad vid TV:n och kollade Grey´s Anatomy-avsnitt. Hann med flera stycken så jag glömde helt bort IDOL-finalen. Ja, ja det gjorde ju inte så mycket för min favorit, Tove hade ju åkt ut.

I lördags var det min tur att gå på julbord. Var med mitt andra jobb på Odinsborg.
Första gången jag käkar julbord där. Har bara fikat där förut. Vi hade några trevliga timmar tillsammans där med mycket god mat. Så mycket mat så vi var helt sprickfärdiga när vi gick därifrån. De är så kul när vi träffas alla och gör något ihop eftersom vi ju aldrig jobbar ihop annars. Lagom stor personalgrupp på 5 personer.
Direkt därifrån så åkte jag till Malin o Micke. Tommy var redan där för vi hade blivit bjudna på tacos där. Jag kunde ju inte vara med på middagen så jag fick komma efteråt. Erika o Andreas var oxå där. Så det blev en trevlig avslutning på kvällen.

I dag jobbade jag ett kortpass på morgonen. Väl hemma så fick jag för mig att jag skulle baka bullar. Lussekatterna börjar ta slut så jag gjorde vanliga bullar fast med saffran i istället. Blev ganska goda faktiskt.
Nu ser jag att klockan är mycket. Håller på att kolla på en film "Solstorm" på 4:an. Har varit uppehåll för nyheter så nu börjar det igen. Måste skynda mig =)

1 kommentar:

Jessica sa...

:) mysigt med julbord på odinsborg. där har jag vart och ätit en gång för flera år sedan, jag tyckte de va mysigt där =) hihi..

ja snart är julen här, jag har bara till stefan- sen är alla julklappar klara :) så skönt :) kramar