måndag 21 december 2009

Nu är de bara 3 dagar kvar till julafton

Ja, nu börjar nedräkningen. Nu är det bara 3 dagar kvar. Man börjar fundera på om man har glömt något. För isf så är det ju bra om man fixar det nu!! Har lite julmat kvar att handla. Ev. har jag även en julklapp kvar. Hinner det i morgon efter jobbet. Dammsuga och skura får oxå bli imorgon. Men annars då... Jo då är nog allt färdigt. Känns skönt faktiskt. Hoppas på en lugn kväll dagen innan julafton. Bara sätta sig ner och invänta =)
I fredags hade vi vår 10-åriga bröllopsdag. Tänk vad tiden går fort!!! Fick 10 stora röda rosor av Tommy! =) Ska väl även tala om att jag gav honom 10 röda rosor. Mina var tyvärr av en mindre storlek =( men det gick bra det oxå. Blev inte så mycket firande den dagen för jag jobbade kväll och Tommy hade snöjour. Vilket betyder att han fick åka iväg och jobba på kvällen och natten. Men vi tog igen det på lördagen istället.
Vi går alltid ut och käkar på våra bröllopsdagar. Varje gång så  följer även Jayne och Stefan med. Och vi gör lika när de har bröllopsdag.
 För att göra en lång historia kort. Vi gör så därför att vi träffade varandra på Jayne o Stefans bröllop. Och som det flesta vet så har ju jag och Jayne känt varandra i över 30 år.
Vi var på Kött, Kök &Bar. De har ju så god mat där. Kan jag verkligen rekommendera.
Det har jag Erika att tacka för. Det är hon som har tipsat mig om den.
Brukar ibland gå på bio efteråt men inte denna gång. Biljardbordet lockade för mycket så vi åkte hem istället och tillbringade några timmar med det.  Eftersom det var 10 år så kallas det för porslinsbröllop.
Jayne hade köpt 2 porslinsskålar till oss med vårt favoritgodis i. Åh, det var verligen gulligt =)
Spänd att se vad det blir när det blir 20 år!!! ;)

Idag har jag en slappardag. Ska försöka rycka upp mig och göra någon nytta iallafall innan jag åker till jobbet. Men det tar emot. Är skönt att bara sitta vid datorn. Egentligen skulle jag behöva ta en promenad för att piggna till. Det är ju inte så kallt idag.
En jobbarkompis är uppe i Dalarna nu. Där hade de 37 minusgrader i går!!!!! Fy så kallt!!! Då vill man inte gå ut i onödan.

2 kommentarer:

Jessica sa...

Åh grattis =) va mysigt i 10 år.. haha själv väntar man på att han ska fria ;) haha.. neej då.. :) hihi..

Jaa vi har en julklapp kom vi på.. hihi.. :) så vi måste in sen :) kram

Erika sa...

Juste GRATTIS!:) Gud så sött av Jayne!! :) Kul ide! Lät som en toppen lördag! :) Kram