måndag 8 mars 2010

Recept på chokladmuffins utan mjölk och ägg

Här kommer receptet jag lovade

CHOKLADMUFFINS
4 dl vetemjöl
1 dl kakao
3 dl strösocker
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
2 1/2 dl vatten
3/4 dl olja eller 75 g smält mjölkfritt margarin
Blanda alla torra ingredienser och häll sedan i vattnet och oljan/ margarinet och vispa ihop till en smet, det blir en tjock smet. Den här smeten blir perfekt till en muffinspanna för 12 muffins men det går även att göra i vanliga formar men det blir då fler. Kom inte ihåg hur många jag fick till. Ca 18 stycken tror jag 
Grädda i 225 grader ca 15-20 min. Använder du pappersformar får du korta ner gräddningstiden till ca 10 min


5 kommentarer:

Anneli sa...

smarris, mycket gott du bjuder på
kramar och ha det bra

Sandra sa...

Tack Sussi!!!! :D

Jessica sa...

mums va gott de ser ut :) gott

Malin sa...

Ah jag ska nog testa göra dom nån dag,dom va sjukt goda!

Anonym sa...

Tack, bor i Japan men är glad för alla som bloggar på svenska såhär med fina recept. Ska testa detta till mitt barns kompis som bara äter jain-mat, dvs ingen mjölk o inga ägg (o inget som vuxit under jorden!). /Svensk-i-utlandet