måndag 22 mars 2010

Väldigt länge sedan sist!!

Ja, nu var det länge sedan sist. Men så blir det ibland. Förra veckan var jag i Vemdalen och åkte skidor.
Helt underbart roligt var det!! Det är fjärde året vi åker dit (har blivit lite som en tradition) De flesta har faktiskt varit med alla gånger oxå. Den här gången var det förutom jag o Tommy, fam Lejholm, fam Svensson och fam Wäpneborg/Westman. Min syster Shirley och hennes man +son kom dit över dagen och hälsade på. De bor ju så nära (utanför Östersund) så det tog inte så lång tid att åka dit. Dagen efter så kom systerdotter Veronica och hennes dotter Démi dit och överraskade. De bor i Lofsdalen över vintern så de hade inte heller så lång väg att åka. Så perfekt att kunna få ihop det så bra. Det är ju inte så ofta vi ses eftersom vi bor så långt ifrån varandra.
Nu är jag ju som bekant VÄLDIGT dålig på att ta kort. Jovisst tog jag en del kort men de flesta passar nog inte att lägga upp här så då hoppar jag över det helt. Jag hade en väldigt hög ambition i början men den dalade utför redan efter första dagen. Suck!!
Är så avundsjuk på vissa som är så duktiga på att ta kort. Och inte nog med det utan dom framkallar korten och fixar jättefina album. Så skulle jag vilja göra men men... Någon gång kanske...

Nehej, jag undrar om man ska göra lite nytta oxå. Har jobbat på förmiddagen men ska väl göra lite nytta här hemma oxå. Solen skiner så fint. Borde ta en promenad innan den försvinnner. Men först stryka kläder, köra en maskin tvätt, laga ett par byxor m.m... Japp, det är bara att sätta igång =)

2 kommentarer:

NiCAS DESiGN sa...

Jag är precis lika dålig på att framkalla kort och fixa fina album! Har ca ett par tusen kort som ska framkallas och fixas in i album... ser inte fram emot det! Speciellt inte när jag vet att vissa är dubletter i olika mappar, några kort är ungefär lika så svårt att bestämma vilka man ska framkalla och hur vill man hur albumet egentligen ska se ut?!
Och som den klant man är så är inte mapparna i datorn ordnade på något smart sätt..eller rättare sagt att alla mappar är ordnade men har på något vis lyckats ordna så lustigt att jag själv inte förstår ordningen så varje gång jag ska föra över nya kort så måste jag skapa en ny mapp för det är för krångligt att leta reda på "rätt" mapp.

Helst ska dom vara i datumordning i albumet när man har framkallat dom och hur kommer man ihåg det när man har framkallat de första 600 korten samtidigt... Och när man har satt in de första 300 i det första albumet och man tycker att det är klart så upptäcker man att man har glömt att sätta in en hel månad som ska vara mitt i det albumet!!

Detta är INTE påhittat utan taget direkt ur verkligheten...gaaaahhhhh och en himla stor suck!
Väldit lång kommentar ..haha.

Anneli sa...

Hejsan!
Ang. griffeltavla så har jag fått tag i gamla ko-tavlor som är griffel men de är oxå skrivna på, de har jag köpt på loppisar i somras. ibland finns de att få tag i på en del web-butiker.
Sen har jag målat två skåpluckor över kyl och frys med griffeltavelfärg som finns på färghandeln...det kanske är de som du har sett, då kan man skriva upp handlingsnota, recept mm.Dom är superbra och används av alla. Ungarna har oxå en garderobsdörr målat med det som de skriver allt möjligt på saker de ska komma ihåg och så....
Sen brukar det finnas små griffeltavlor på leksaks affärer eller Panduro...
Lycka till
Kram
Annelie