onsdag 5 oktober 2011

En trist uppdatering utan den minsta lilla bild men dock en uppdatering...

Ja, jag hade ju tänkt att det skulle vara en mängd vackra bilder här nästa gång jag skrev...
Men så blev det tyvärr inte så...
Har hunnit med rätt så mycket sedan sist.
Den 17:e -21:a september så var jag iväg på fjällvandring till Funäsdalen.
Kan bara beskriva det med två ord. Underbart och fantastiskt!!!
Har ju varit på kortare halvdagsturer förut men nu var det "på riktigt".
Vi hyrde stuga i Ramundberget och utgick därifrån varje dag på olika turer som kallades "Guldturer". Det fanns 30 st att välja på så det fanns ingen risk att behöva gå samma.
Startade på morgonen men frukost i stugan. Sedan var det att packa ryggsäcken med lunchlåda bestående av kaffe, energidryck, mackor, frukt och choklad. Så att vi skulle klara oss hela dagen.
En del turer utgick precis vid stugan men någon dag så tog vi bilen en bit bort beroende på vilken av turerna vi ville gå.
Åh så härligt att vara ute i naturen hela dagarna och få frisk luft!!! Inte behöva tänka på någon tid att passa bara tänka på var man ska sätta foten så att färden går tryggt och förhoppningsvis torrt.
Ja, det var vissa partier som var blötare än andra. En dag så regnade det hela dagen men vi gick ändå!!
Då var det skönt att komma tillbaka till stugan och duscha varm och äta en bit mat.
Kvällarna ägnade vi åt TV-tittande och kortspel. Sedan var det att gå i säng så att vi skulle orka upp till nästa pass. Just ja...har ju inte berättat vilka jag åkte med. Det var Tommy, hans bror Ingemar och en gemensam vän till dem båda; Anders. Lotta och Anders fru Britt ville vi oxå ha med oss men de ville inte följa med.
Dom gick verkligen miste om något!!
Som sagt var så blir det inga bilder, inte ännu iallafall. Tommy tog ganska många men de ligger kvar i hans kamera som finns på jobbet just nu. Vi får väl se när dessa bilder kommer in i datorn så att jag föra över dem.

I helgen som var så var det dop på lilla Elias, nytillskottet bland barnbarnen.
Tyvärr inga bilder där heller för denna gång hade vi inte ens med oss någon bra kamera. Hoppas på att få bilder av andra som tog kort ;)

Denna vecka har än så länge varit ganska seg. Blev jätteförkyld i helgen med en jädrans hosta. Galen är det väl det minsta man kan säga. Kan inte sova på nätterna!! Jag brukar ju inte vara den som är hemma i första taget men denna gång så kände jag att det vara bäst. Nu har jag ju det jobbet att det nog inte är lämpligt att gå till jobbet hur dålig som helst heller. Fast jag tänker på alla stackars småbarnsföräldrar. Hur dåliga de själva än känner sig så måste de ju ändå orka med vardagens bestyr. Själv kan jag ju slappa i soffan med en film eller bok och bara ta igen mig och vila.

Nej nu ska jag nog förflytta mig till TV:n tror jag. Kanske fixa lite varmt te och äta en överbliven kanelbulle från igår när det var kanelbullens dag. Ni åt väl kanelbullar igår hoppas jag!!!

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Låter som om du haft det toppen.