onsdag 12 oktober 2011

Fullt upp denna dag...

Ja då var det ytterligare en ledig dag. Härligt!
Men det var fullt upp ändå. Började dagen med att åka iväg och klippa håret. Det var skönt att bli av med de slitna topparna. Minns inte när jag klippte håret senast. Länge sedan var det iallafall.

Därefter åkte jag vidare till stan för att leta efter skor där. Men tyvärr så hittade jag inga där heller. Det är väl jag som är för kräsen helt enkelt. Och så tycker jag att dom inte får vara för dyra heller.
Men jag köpte lite nytt lösviktste, vantar och lite annat så jag kände mig lite nöjd iallafall.
Det är helt otroligt!! Varje höst så får jag alltid leta efter mina vantar som jag köpte året innan. Ni vet såna tunna vantar som man kan köpa billigt lite överallt. Det är skönt att börja med såna vantar innan det blir riktigt kallt. Det känns som att det finns någon mystisk varelse som äter vantar här hemma.
Men oftast så brukar jag finna på dessa vantar när jag väl köpt nya. Då finner jag på dem i någon väska eller jackficka.Suck! Jag får leta bättre nästa år.

På kvällen åkte jag iväg på syjunta. Det var hos Erica denna gång. Väldigt trevligt som vanligt. Tyvärr kunde inte alla komma men vi var ändå 7 st så det fattades bara 2.
Hon bjöd på smörgåstårta och en fin kaka med glasyr. Väldigt smarrigt!!


Nu har det hunnit bli onsdag och idag är det jobb som gäller.
Börjar kl 13 idag så nu ska jag ge mig iväg på en promenad först.
Det har hunnit bli 2 grader nu men när jag vaknade var det minusgrader. Brrrr!!!
Det är ju iof bara att vänta sig. Det är bara det att jag känner mig aldrig förberedd.

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Känner igen mig i vantproblemet. jag köper nya varje år i två-pack. Syjunta, det låter så kul.

Jessica sa...

åh så gott med smörgåstårta =) mums.. kram