måndag 4 januari 2010

Härligt väder!!!

Jag som är lite kluven när det gäller vinter och som helst vill ha sommar året om. Men när det är en sådan här vinter som vi har nu, då är det härligt. Har nyss kommit hem från en promenad i det soliga snöklädda landskapet. -9 står det på termometern. Är man bara rätt klädd så är det inte kallt.

Ja, nu är det nytt år igen. Jag undrar hur det här året ska bli. Hoppas att det blir ett roligt och händelserikt år. Men händelserikt menar jag då bara att det får hända trevliga saker, allt annat är förbjudet!

Nyårsaftonen firade vi här hemma. Det var Malin, Micke o Milian, Erika o Andreas, Ingemar, Lotta, Camilla, Marie o Simon + Emma (en kompis till Marie).
Vi käkade 3-rätters middag och sedan spelade vi spel. Ett jätteroligt spel som heter Tabu.
Sedan sköt vi raketer så klart och skålade in det nya året med champagne.
Mitt nyårslöfte: Att bli blodgivare
Har tänkt så länge på att bli det men det har aldrig blivit av. Nu ska jag äntligen ta tag i saken.
Det är väl inte bara för att jag vill kunna hjälpa andra. Det är ju även bra för sig själv. Gratis undersökning som man aldrig går iväg på annnars.

2 kommentarer:

Ullis sa...

Men vilket bra nyårslöfte!
Hmm... kanske man själv ska bli också. Fast jag HATAR nålar så vi får se hur det blir med det ;)
Ha det.

Sussi sa...

Nej du mitt rätta namn är Susanne och jag kallas Sussi, vad läckert att heta Sussie det är nog inte så vanligt.
Kul att du tittade in till mig,
önskar en trevlig trettonhelg.
/Sussi