tisdag 26 januari 2010

nyårslöftet infriat!

Nu har jag gjort slag i saken! Hade ju som jag berättat tidigare, ett nyårslöfte.
Och det var att bli blodgivare. I går var jag till Ackis för att kolla upp om jag kan bli blodgivare. Fick fylla i ett frågeformulär med en massa frågor och så tog dom en hel del blodprover.
Om några veckor kommer jag att får besked om jag kan bli givare eller inte.
Mängden blod man lämnar varje gång. är 4,5 dl. Det är ganska mycket det!!

Vad händer idag då?!
Ja, inte så mycket faktiskt. Det blir väl att fixa här hemma lite innan det är dax att åka på kurs på jobbet.
Alltid trevligt med kurser. Nu var det ju inte så stor kurs, bara två timmar.
Men men, alltid lär man sig väl något.

3 kommentarer:

Sussi sa...

Nu har jag testat receptet på tomat och paprika soppan, mmm så gott, gjorde ett bröd till i bakmaskinen med vitlök och permesanost. Tack för receptet på en smaklig måltid.
Vilket bra nyårslöfte! Jag var blod/plasma givare förr också.
Trevlig vecka
Kram Sussi

Jessica sa...

va bra :D va kursen bra då? :) kramar

Anneli sa...

vilket superbra nyårslöfte, såna gillar jag, som man kan hålla ;-)
Kramar