söndag 31 januari 2010

Helgen som varit...

Nu är den lediga helgen redan slut. Tänk vad fort det går. Nästa dag jag är ledig så är det den 13:e feb. Det låter väldigt länge tills dess. Men, men det går väl fort. Snart är man där (hoppas jag).
Ska väl hinna göra lite andra saker än att bara jobba på den tiden oxå.
I helgen har det varit ganska fullt. I fredags efter jobbet så hjälptes vi åt att städa här hemma. Det är faktiskt mycket roligare att städa när man är två. Och det går ju mycket fortare oxå. På kvällen kom grannen (Jörgen) och hans ena dotter (Emelie) över. Vi käkade god pizza från pizzerian och spelade biljard. Himla trevlig kväll.

I går åkte jag till stan en sväng för att köpa present till Diana som fyller 5 år nästa vecka, men vi skulle fira henne i helgen. När jag kom hem så var Erika, Malin, Micke och Mille här. De hade varit på Thuns och handlat så de kom förbi en stund och tog en fika.
När de åkte hem så var det bakning som gällde. Skulle hinna fixa till lite fika till kvällen när Ingemar o Lotta m fam skulle komma och hälsa på. Det blev ananaspaj och kladdkaka. Hade köpt lösviktsgodis oxå. Det måste man ju ha när det är lördag, eller hur =)  Även denna kväll blev en väldigt trevlig kväll.

Idag så var vi ju på kalas och firade Diana. Oj oj oj vad mycket onyttigt man har ätit i helgen.  Och jag har inte varit ute på en enda promenad heller. Nej, det blir skärpning nästa vecka!!
Men innan vi åkte till kalaset så var vi och hälsade på hos Erika o Andreas. De har ju precis flyttat till en
jättefin 2:a i Uppsala. Blev riktigt avundsjuk faktiskt, särskilt på köket. Det var såååå snyggt!!!
Ibland skulle jag vilja bo i Uppsala. Ha nära till allt och inte behöva planera när man vill göra något.
Ja, ja det har väl sina fördelar att bo på landet oxå...

Innan vi åkte hem från Uppsala så gjorde vi en storhandling på Coop. Skönt att ha det gjort oxå när man ändå var inne i stan.
Snart är det väl dax för sängen så att man orkar upp till jobbet i morgon. Först ska jag göra mitt pass 6.45-11.45. Sedan så ska jag och chefen sitta och jobba med miljöarbete. Låter väl inte så spännande kanske. Hoppas att det inte tar så lång tid.

2 kommentarer:

Sussi sa...

Ni har haft fullt upp med trevligheter hela helgen, så kul!
Vad roligt det lät att spela biljard, det har jag inte gjort på typ 10 år. Har ni eget biljardbord?
Ja visst är det roligare att hjälpas åt med städningen och det går ju så mycket fortare.
Ha en go vecka trots lååång jobb.
Kram Sussi

Jessica sa...

Åh va kul då att jag snart kommer tillbaka till jobbet, synd att vi inte jobbar så många pass med varandra :) men ses kommer vi iaf göra :) kram