måndag 7 juni 2010

Helgen +Måndag

I fredags skrev jag ju att vi skulle åka och shoppa. Men det enda vi kom hem med så var det mat. Fast det är ju inte så tokigt det heller.
På kvällen var våra närmaste grannar över på en kopp kaffe. Det är helt otroligt. Vi bor så nära varandra men ändå ses vi nästan aldrig hos varandra. Hejar och pratar bara när vi ses ute på tomten.

Suck! Det blev ingen logdans för oss i lördags. Var och är fortfarande förkyld så det kändes inget vidare att åka iväg på dans med en massa folk. Skulle ändå inte orkat dansa något. Hostan hade nog inte blivit bättre av det heller.
Istället så åkte vi en sväng till Erika och Andreas så det blev en mysig kväll iallafall.
Fick en massa gott fika och kikade på gamla avsnitt av "Solsidan". De är ju sååå bra! Har tydligen kommit ut på dvd. (Eller ska komma ut) Måste bara köpa dem =)

I går åkte vi och köpte en massa blommor och planterade dem senare på kvällen. Det är så kul när man får göra fint till sommaren.

Köpte även två tomatplantor. Hoppas att det blir något av dem.
Tomatplantan som jag fick av Sanna förra året kom det goda och fina tomater på.
Idag har jag varit ledig. Jag tror att det är första natten som jag nästan sov ostört hela natten utan hostningar.
Så jag tror att det börjar vända nu. Skönt!
På eftermiddagen var Malin och Micke hit en sväng och käkade middag. Mille var hos mormor så han var inte med.

Nej, om man skulle ta och se efter om det är något bra på TV. Man kan ha tur ibland. Igår var det en komedi som var riktigt rolig. "Monster till svärmor" med Jane Fonda och Jennifer Lopez. Den var ganska gammal men jag hade inte sett den förut.

Inga kommentarer: