söndag 29 augusti 2010

Fullspäckad dag...

Ja igår var det en ganska fullspäckad dag. Vid frukosten frågade Tommy mig om jag ville följa med på veteranrally. Det lät ju inte så där jätteroligt först. Jag har varit med en gång förut men då var det på vintern. Tyckte den gången att det inte alls var roligt, bara kallt.
Men det kan ju vara trevligare nu tänkte jag och bestämde mig för att följa med och ge det en chans till.
Det var tur för det var riktigt roligt faktiskt. Och så är det ju så roligt när det är gamla veteranbilar.
Tävlingen hör väl egentligen mer till Almunge men den sträckan vi såg var inte så långt ifrån där vi bor så vi kunde cykla dit. Kunde tyvärr vi bara se första sträckan (de körde två tror jag)) för vi skulle vidare på andra aktiviteter. Det var svårt att försöka ta kort för de åkte ju förbi så snabbt men ett lyckades jag ta iallfall =)

När vi kom hem så var det nästan dax att bege sig till nästa aktivitet på schemat för dagen.
Jag hade anmält mig till en gå/löpartävling. Den var en aktiviteterna på "Knutby IF-dagen".
Hela dagen var vikt för en mängd olika idrottsaktiviteter av olika slag, som tipspromenad, bordtennis, gympa, löpartävling och fotboll..
På tävlingen som jag var anmält till så kunde man vinna 2000:- i presentkort från en sportaffär.
Det var ju inte dåligt så det ville man ju absolut vara med på. Tyvärr så vann inte jag men hade iallafall en trevlig stund. Fint väder var det ju oxå så det var bara skönt att ta sig en promenad.
Här var två av mina konkurrenter om priset ;)

När promenaden var färdig så kände man att det var dax för mat. Det fick bli en hamburgare på plats för snart skulle Byalagscupen i fotboll köra igång. Föreningen hade fixat med div. förtäring som hamburgare, korv, kaffe och bullar, godis och dricka så att man skulle kunna klara sig hela dagen.
Det var 7 lag som skulle kämpa om 1:a, 2:a och 3:e pris.

När klockan började närma sig halv 10 på kvällen så var allting färdigt. Då var man riktigt genomfrusen efter att ha stått vid fotbollsplanen ca 3 timmar. Så då var det skönt att åka hem till några vänner som bor i närheten och dricka lite varmt te innan vi åkte vidare hemåt.
Det var kul att så många kom till Knutby IF-dagen. Det var en trevlig dag men många härliga människor och strålande väder.

Inga kommentarer: