tisdag 10 augusti 2010

Oops!! Snart två månader sedan sist!!

Tänk vad tiden går fort!! Snart två månader sedan sist jag skrev något här.
Och då kan det kännas lite trögt att börja igen. Man vet inte riktigt vad man ska börja med.
Kan ju tycka att det borde finnas mer tid när man har semester men det verkar vara precis tvärsom.
För semester har jag haft nu i 3 veckor och är inne på min fjärde. Min första arbetsdag är på lördag.
Varför börja jobba på en lördag kan man ju undra!!??
Helt enkelt för att jag ville spara in två dagar så att jag kan vara ledig något i höst eller vinter. Har nu 5 dagar kvar att ta ut i år och det känns skönt.

En kort sammanfattning av semestern: Första veckan åkte vi till Öland. Jag hade aldrig varit där så det var roligt. Men det är ju ett sådant ställe som är känt för sina vackra sandstränder och fina soldagar. Är det regnigt där så har man väl inte så mycket att göra där. Vi hade tur med vädret. Regnade bara i slutet av vår vecka där.
Veckan efter det så kom min syster och hennes man hit och hälsade på. Då fick vi en idé om att vi skulle åka och hälsa på moster och kusiner i Nyköping. Så sagt och gjort, vi tog husvagnen och åkte till en camping utanför Nyköping. Blev bara ett kort men intensivt besök men det var trevligt. Synd bara att man inte får såna där infall lite oftare. Hann tyvärr inte träffa alla kusiner men vi fick väl skylla oss själva. När man kommer ner med så kort varsel så kan man inte förvänta sig det heller.
Det är bara hoppas på att det blir en sväng snart igen.

Ja, det var förra veckan det. Den här veckan tar jag det bara lugnt och laddar inför att börja jobba igen. Usch det känns lite motigt faktiskt fast ändå på något sätt bra. Man kommer in i vardagen igen med alla rutiner, på både gott och ont.

Kanske det blir mer skrivet här oxå, man vet aldrig ;)

1 kommentar:

Jessica sa...

de låter toppen. En annan har knappt gjort nått ting. hehe.. håller på måla huset, men de har ju inte vart nått vidare väder. så jag ser fram emot tidig semester nästa år ;) ler.. kram