måndag 16 augusti 2010

Helgen

Så var det Måndag igen då. Det är skönt med en orörd vecka framför sig. Få se vad som händer och sker den här veckan. Spännande eller inte, det vet man aldrig.
Helgen som gick var ganska fullspäckad kan man säga.
Fredagen (som ju var sista dagen på semester) använde jag till att städa. Trist avslut måste jag väl säga men kvällen blev trevligare iallafall. Då kom Erika hit för Andreas skulle åka iväg på fotbollsmatch.
Vi åkte till Thuns en sväng för att jag skulle köpa en virknål. Kom hem med allt annat än virknål. Det är ju så typiskt. Senare kom kvällen kom Andreas så då kollade vi på film "It´s complicated". Riktigt bra faktiskt men tyvärr så blev det bara halva filmen för mig. Jag hade bestämt mig för att lägga mig tidigt så där inför första arbetsdagen.

Lördagen kom alldeles för fort. Känns alltid lika motigt att börja första dagen. Men men, det gick faktiskt riktigt bra. Var kul att börja jobba igen. Många som inte trodde mig men så var det faktiskt.
Jobbade bara kort dag så det var lite mjukstart ändå.
När jag kom hem så gick jag och Erika på långpromenad. Det var skönt med hiskeligt vad varmt det var. Det bara rann av oss. Slapp iallafall flugorna. De orkade väl inte vara så ettriga i värmen.
När vi kom hem igen så var det bara att förbereda inför kvällen. Tom, Therese och Peter skulle komma hit och käka innan vi skulle gå iväg till parken (sista parken-kvällen den här sommaren).
Själv hade jag egentligen inte tänkt att följa med till parken eftersom jag skulle upp tidigt nästa dag för att jobba. Men det slutade att jag följde med iallfall men gick hem innan det slutade. Blev lite mer sömn då.
Kvällen var trevlig och det var väl huvudsaken.

Var väl lite trött på jobbet på söndagen men det gick ju. Såna gånger är det skönt att jobba kortpass.
Väl hemma igen hade jag och Erika bestämt att vi skulle gå ut och gå men det blev inte så. Dels var jag för trött och så skulle hon och Andreas iväg på födelsedagskalas.
När de åkte iväg på det så byttes de av. Då kom Malin och Micke med sin lilla familj hit för att hälsa på. Hon är ju så söt lilla Alva. Tänk vilket skönt liv det har egentligen. Bara äta och sova. Det vore väl något.

Idag vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Funderar på om jag ska åka in till stan en sväng. Men ska nog ta en promenad först. Är ledig idag så då kan man ta det lugnt. Fint väder är det idag oxå. Man får passa på att njuta av det för snart är hösten här med regn och rusk.

1 kommentar:

Jessica sa...

de låter underbart det :D ja de kändes faktiskt kul o komma tillbaka till jobbet, jag jobbade 5 tim idag o de va mjukstart de med :) hihi.. kram