söndag 26 september 2010

Ledig helg

Jaha nu är snart den lediga helgen slut.
Hade egentligen kunnat jobbat extra hela helgen för Jessica som jag jobbar med var hemma med sjukt barn.
Men jag tänkte till och tyckte att jag nog behövde ledigheten mer. Ångrade mig inte så här efteråt för jag har hunnit göra så mycket. Fast lite ångest hade jag väl när jag räknade ut hur mycket pengar jag skulle ha fått om jag jobbade extra. Men pengar är ju faktiskt inte allt...

Helgen har nog egentligen gått i städningens anda. Har äntligen putsat klart alla fönster och bytt gardiner. Det kanske låter som att vi har väldigt många fönster men det är jag som har varit lite lat och dragit ut på det hela.
Hann även med lite annan städning oxå så jag känner mig nöjd.
Men för att ni inte ska tro att jag bara städar så har jag även hunnit läsa och virka ganska mycket.
Det är så roligt att virka rutor till filten som någon gång ska bli klar.
Det tråkiga blir väl att fästa alla trådar och sedan virka ihop dem.


Igår var vi till Ingemar o Lotta och hälsade på. Vi blev bjudna på en massa gott. Det var wienerbröd, dammsugare och äppelpaj. Mums!! Och eftersom det är helg så får man ju unna sig sådant tycker jag =)

Nu ska jag fixa lite kaffe och sätta mig vid TV:n. Börjar en deckare på 5:an nu som är så bra.

2 kommentarer:

Jessica sa...

nej absolut inte ska du ta på extra jobb när du ska vara ledig och vill vara ledig. :) Man behöver vara ledig oc göra roliga saker också ju :D Kram hoppas vi ses snart.

NiCAS DESiGN sa...

Hmmmm..kanske ska önska mig en filt i present ;) Tror du att du hinner...haha!
Kram