fredag 24 september 2010

Tänk så sårbart..

Tänk så sårbart det är. Bara för en avgrävd kabel så blev ett stort område utan internetuppkoppling igår.
Det tog hela dagen och kvällen innan det blev fixat.
De flesta är ju så beroende av sin dator. Allt ska ju skötas via den känns det som.
Tänk, vad gjorde man innan datorn och mobiltelefonens tid??!!
Jo, jag tror att man hade ett liv då oxå, faktiskt!!
Jag ska väl inte kasta sten i glashuset för jag är likadan själv.
Loggar in mig på datorn varje dag och kan inte gå utanför dörren utan min mobil så...
Men det är ju inte bara en själv som har skapat detta beroende.
Det är ju oxå utvecklingen i samhället som skapar detta.
Ja ja, det var bara en reflektion på hur sårbar man är pga en olyckhändelse med en avgrävd kabel.

1 kommentar:

Jessica sa...

haha.. ja de va lite jobbigt, men de gick rätt så bra utan den cokså ;) man han göra annat i hemmet istället som att ta en ordentlig storstädning i garderoben ;) rensa kläder. kram