måndag 14 november 2011

Ostkakans dag som blev Räkmackans dag

Hittade en lista på nätet som det stod årets temadagar på.
Fanns allt möjligt som tex kanelbullens dag (som de flesta nog känner igen) men även andra ovanliga som armbandsklockans dag. Hade jag aldrig hört talas om.
Skrev iallafall ut den för jag tänkte att det kunde ju vara kul att ha lite koll på dessa dagar.
Såg då att det var Räkmackans och Äggets dag idag. Trodde jag iallafall.
Tommy är i Globen på hockeymatch ikväll men när han kommer hem så tänkte jag överraska med goda räkmackor. Han tycker ju att det är så gott.
Men men ...kollade på listan en gång till och såg att jag hade kollat fel. Det var ju inte alls den dagen idag. Den var ju den 14:e oktober!!! Idag var det ju Ostkakans dag.
Det hade ju oxå varit gott men nu hade jag ju redan köpt hem räkor och sånt så det fick bli det.

Nu kommer han hem så då måste jag sluta. Mums så gott det ska bli med räkmacka =)

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Underbart Sussie. jag visste väl att du skulle få fart på bloggen. Kul med en sådan lista, jag ska oxå skriva ut en. Håller med om att räkmacka är supergott. Kram.