onsdag 3 juni 2009

Besök från Norrland

Jaha, nu var det ett tag sedan igen. Har inte haft tid att sitta vid datorn på flera dagar.
Min syster o hennes man har varit här. De bor utanför Östersund i Jämtland så vi träffas inte så ofta.
De kom ner på fredag kväll. Den kvällen hann vi inte göra så mycket.
Men på lördagen så åkte vi till Åland med Eckerölinjen. Vi hade ju verkligen tur med vädret. Strålande solsken hela dagen. Med oss hade vi även med Tommys bror o fru, Ingemar o Lotta.
Det var kul att Lotta ville följa med för hon gillar egentligen inte alls att åka båt. Vi lyckades övertala henne =)
Snart kan hon nog följa med på någon 24-timmars kryssning oxå =)
Vi käkade smörgåsbord på vägen dit. Väldigt god mat var det så man blev väldigt mätt oxå.
Handlade lite på taxfreen oxå. Det kan man ju inte hoppa över.

På söndag så hade vi en liten grillmiddag här hemma. Bjöd även in Malin, Micke o Mille och Erika o Andreas. Även då hade vi tur med vädret. Så det blev mysigt.

Vädret fortsatte att vara fint på måndagen. Jag jobbade ett förmiddagspass på Lillsjö men sedan åkte vi till Thuns. Brukar alltid göra en sväng dit när dom är här o hälsar på.
Vi handlade lite o sedan fikade vi kaffe o glass där innan vi åkte hem. Jättegod glass hade dom.
Fortsatte till Blomstra Showroom i Knutby för att kika lite där oxå. Det var första gången jag var in där så det var nytt för mig oxå. Fanns mycket fint där men vi köpte inget. Det är en liten presentaffär för er som inte vet.

Tisdag var både jag o Tommy lediga så då åkte vi till Norrtälje för att shoppa. Den dagen hade vi ju inte så tur med vädret med det gick ju bra att gå mellan affärerna. Om det är soligt så vill man ju bara vara hemma o ligga o sola.
På kvällen åkte vi till Jayne o Stefan o hälsade på. Shirley (min syster)hade inte varit där någon gång (fast dom har bott där så länge). Så då fick vi passa på.

Idag onsdag så åkte dom hem. Det blev tomt när dom åkte. Tänkte att jag skulle passa på att göra en massa saker idag som jag inte har hunnit när dom var här. Men då har jag nästan bara suttit vid datorn. Fy på mig!!! Ja, ja det är en ny dag imorgon...

5 kommentarer:

Jessica sa...

Hej hej :)

De fattades folk där nere på jobbet då Inger skulle gå ner de timmar jag jobbar sen kommer hon upp igen :) Men då får jag jobba med dej igen :) Såå roligt!! Jag tog pass så jag ska jobba för dig i sommar med :)

Åh va kul med besök ifrån din syster och hennes man.. Åh va mycket roligt ni har gjort, mycket shopping och haft trevligt på eckerö. härligt.. lite avis.. nu är man pank, men nästa måndah får jag nog lite pengar.. ska bli skönt.. behöver det. Man kan inte leva på försäkringskassans pengar så de ska bli skönt att få pengar :)

Vi ses på fredag. kram

Malin sa...

Väldigt god mat ni bjöd på måste jag säga. Det åste vi göra om:)

Erika sa...

Tack för middagen! Det var sååå gott! Håller med malin, det får vi göra om:) Kram kram

Camilla sa...

hej,blev förvånad att mamma följde med på båten :)men hon var riktigt nöjd efteråt.hur lyckades ni övertala henne? var ni i norrtälje å shoppade? å ni kom inte förbi mig å tog en fika? ;)
kram

Jessica sa...

jag kommer till jobbet i morrn även fast jag är förskyld. du kan va lugn =) kram vi ses