onsdag 28 december 2011

En helt vanlig onsdag mittemellan jul och nyår

Ja så var då julen förbi. Så fort det gick! Så mycket förberedelser långt innan och så går det över så fort.
Tänkte ju lägga in en massa fina bilder och sånt från julhelgen men så blir det inte.
Inte ett enda kort taget på hela helgen.

Många pratar om att plocka bort julen redan! Men det ska man ju inte göra förrän den 13:e januari (Tjugondedag jul)!!
Nej jag tycker att det är så mysigt med stjärnorna och ljusstakarna som lyser i fönstren. Särskilt nu när det är så grått och trist ute. Men ok då, man kan ju börja plocka bort lite eftersom. Jag brukar börja med att plocka bort tomtarna lite tidigare.

Men det var en väldigt trevlig och rolig jul helg iallafall.
Dagen innan julaftonen så var vi till Malin och Mickes familj på fika och Bingo-Lotto-kväll
Erika, Andreas och Elias var oxå där. Det var mysigt. Vann på bingon gjorde jag oxå =)

Julaftonen firades här hemma med det traditionella julbordet och så klart tomte och julklappsutdelning.
Vi var totalt 15 stycken med både barn, barnbarn. svåger och svägerska med familj och svärfar.
Fullt upp hela dagen! Åt en massa mat så klart så att det kändes som att man inte behövde äta något mer den närmaste veckan.

Juldagen var vi själva. Var över till svärfar på dagen på en fika. På kvällen kollade vi på en film som Tommy fick i julklapp. Sedan drack vi lite glögg och spelade alfapet. Lugn och mysig kväll.

Annandagen var det vanlig jobbdag för mig men det gjorde inget. Det är ju huvudsaken att man får vara ledig julafton och/eller juldagen. På kvällen var vi till Jayne och Stefan och hälsade på. Jayne hade bakat en äppelpaj. Gott att bryta av med något annat än saffransbullar och pepparkakor.

I dag är jag ledig och har en slödag. Jag tänkte egentligen kliva upp tidigt för att hinna göra en massa saker på förmiddagen innan det var dags att åka in till stan. Men nu är klockan snart 12 och jag har inte ens gjort hälften av det som jag hade tänkt mig. Såå typiskt mig!!!Blir sååå irriterad på mig själv!!
Det är väl tur att jag är ledig i morgon oxå. Kanske, kanske blir det en bättre dag då.
Nu blir det till att åka in till stan. Ska handla lite småsaker och sedan ska jag träffa Tommy när han har slutat jobba. Han ville ge mig en ny mobil i julklapp men tyckte att det var bättre att jag var med själv och valde ut den. Så nu tyckte han att vi kunde ju fixa det idag. Det är svårt att välja mobil. Det finns ju så många att välja på. Får se vad jag kommer hem med.

3 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Vilken bra jul du har haft. Jag vill gärna städa undan julen fort men jag ska lugna mig. Håller med om att det är mysigt med stakar och stjärnor, men tomtarna ska nog få gå i lådan snart. Kommer jag inte in med vinsten så lägger jag den i lådan. Kram /Pia

Marie sa...

Underbart med jul att träffa alla nära och kära. Men visst kan det bli intensivt.
Konstigt med dig och mig vi läser precis samma bok Niceville och har haft en "slö dag". Jag blir också så himla arg på mig själv. Men hoppas på en bättre dag i morgon.
Kram på dig.
Marie

Jessica sa...

Mysigt att ni va så många på julafton! Vi va många vi med, kändes att vi va 20 st! Många barn va de men de är mysigt! :) Ja ska börja ta bort tomtarna snart o julgranen men ljusstakar o stjärnorna får vara kvar en stund i fönstrens för de är såå mysigt! :) kramar