onsdag 11 mars 2009

Åh dessa bussar...

Igår var verkligen inte min bussdag. Jag som oftast tycker att det är smidigt o bra att åka buss.
Började redan på morgonen. Satte mig på 6.55 bussen till Uppsala. Kommer bara en liten bit innan vi måste stanna. Då har det hänt en olycka. En taxi som har krockat med en buss. Usch, det är alltid lika otäckt. Båda chaufförerna fick åka till sjukhuset men som tur var så var det inga passagerare i varken bussen eller taxin. Men försenade blev vi ju så jag fick skicka iväg ett sms till min brukare som jag jobbar hos. Då visste hon ju att jag skulle komma försent iallafall.
Bussfärden hem från jobbet gick faktiskt bra men sedan skulle jag åka in till Uppsala igen. Vi skulle ha möte hos samma brukare. Den bussen drar förbi hela 5 min tidigare än han skulle så jag missar den!!! Fick ringa och tala om att jag kommer försent på mötet. Som tur var så gjorde det inte så mycket.
På kvällen när jag skulle hem från mötet så var jag glad att jag hann hem med 20.30 bussen så att det inte blev så sent. Men då funkar inte bussbytet i Almunge så jag får stå och vänta i snöovädret en halvtimme. Det kommer ingen buss!!! Till slut så kommer jag hem straxt före 22.
Kan säga att det kändes skönt att komma in i värmen =)
Hoppas att det funkar bättre i em. när jag ska åka till jobbet. Ska bara åka till Almunge så det ska förhoppningsvis gå bra.

1 kommentar:

Jessica sa...

Usch va tokigt!!
Tror olyckan var vid mina föräldrars hus ungeför, tyckte jag hörde det..Usch otäckt med olyckor.. hoppas de gick bra med förarna iaf..

kram kram