måndag 30 mars 2009

Tragisk början på veckan

Usch, den här dagen började inte bra. Gick ut på vägen i morse för att vänta på bussen till jobbet. Då blir vi (jag o en kille på hållplatsen) vittnen till en hemsk bilolycka. (Ni kanske har hört om den redan). En pickup krockar med en långtradare bara en liten bit från där vi står.
Allting går så fort så vi hinner knappt tänka på vad som händer. Ser bara pickupen helt plötsligt ligga i diket och långtradaren ställer sig över hela vägbanan.
Som tur är så finns det ju en deltidsbrandkår här i Knutby. Vad gjorde vi utan dom?
Men från att vi ringde tills att dom kom så kändes det som en evighet (fast det inte alls var många minuter)
Det var så hemskt att bara stå där och inget kunna göra. Personerna i långtradaren klarade sig ju utan synliga skador men däremot inte han i picupen.
Hade kontakt med en sjuksköterska i mobilen som ville att jag skulle gå fram och se om jag kunde få någon kontakt med honom i bilen. Men det gick inte för vi kunde varken rubba bilen eller se var i bilen han låg. Så här i efterhand så har jag fått veta att han troligen dog omedelbart, fastklämd i bilen. Usch, usch det här kommer jag nog inte glömma bort i första taget.
Det är otäckt hur lätt olyckor kan hända. Det var ju tur att det inte kom någon och gick på vägen just där.
Det är tur att man inte vet något om morgondagen.

5 kommentarer:

Jessica sa...

usch va hemskt.. Tur att det var någon som kunde ringa 112 på en gång. Jag läste att han omkom.
hemskt.. Men såg du vad som hände.? eftersom dem frontal krockade. Man undrar ju hur de gick till.

usch neej sånt glömmer man verkligen inte.

Kram

Jessica sa...

Usch så hemskt med olyckan..

Alex utslag är ju lite bättre men dem finns kvar ändå.. vi smörjer ha med olika salvor men nästa inget hjälper..

De går bara bättre och bättre med flaskan med alex så snart kanske jag komme roch jobbar extra.. :) Vill bara att han tar flaskan ordentligt bra först :) så dem som passar han inte behöver komma upp till jobbet med han :) haha..

kram

Magdalena sa...

Fy så obehagligt att ni blev vittnen till olyckan! Hoppas du kan sova inatt. KRAM

Åsa sa...

Men fy så jobbigt för dig att behöva uppleva en sån hemsk sak...
Tveka inte att söka hjälp o få prata ut om det om du får det jobbigt med drömmar el dyl...
Jag lovar du gjorde säkert allt som du/ni bara kunde...
Stora Kramar Åsa

Camilla sa...

men herregud var du vittne? urch va hemskt! om du var här skulle du få en kram av mig. var de någon som körde förfort? hoppas du mår bra eller?