fredag 13 mars 2009

Utmaning!!

Jag har antagit en utmaning från Erika

Första bästa kompis: Det måste nog vara Jayne. Vi träffades första gången när jag var 8 år. Och sedan dess har vi varit kompisar. Och det blir ju en massa år =) Så när hon flyttade till Knutby så följde jag efter nåt år efteråt.

Första bil: Jag har faktiskt aldrig ägt någon bil. Har nöjt mig med cykel. Men första bilen som jag delade med min dåvarande pojkvän var en BMW

Första kärlek: Det var nog i lågstadiet. En kille som heter Peter och bodde då i Stockholm. Vi träffades på loven eftersom jag bodde i Brunflo.

Första kyssen: Från Peter då så klart

Första husdjur: Tror att det var en helvit katt som vi hade när jag bodde hos min syster. Men just nu kommer jag inte ihåg vad den hette. Den blev sjuk så vi fick avliva den.

Första semester: Det var nog någon husvagnssemester med min syster och hennes man.

Första jobb: Det hade jag när jag gick i 9:an. Två kvällar i veckan hjälpte jag till med att sortera o sätta in böcker i biblioteket. Men första riktiga jobbet var på ett Äldreboende i Brunflo.

Första riktiga kärlek: Det var nog Pelle som jag träffade när jag var 18. Man trodde ju då att det skulle hålla hela livet men så blev det inte.. Nu är min stora kärlek Tommy som jag är gift med och har varit tillsammans med i 15 år. Oj, vad tiden går fort!

Första konsert: Vet faktiskt inte om jag har varit på någon. Men jag minns när jag skulle gå på Gyllene Tider för en massa år sedan. När dagen kommer så ligger jag hemma och är jätteförkyld med hög feber. Det var den konserten det..

Första discot: Ja det var väl någon gång på lågstadiet. Och vad jag kom ihåg så kan jag nog bara hålla med Erika . Man fick hämta in killarna till dansgolvet om man ville dansa. Dom var så upptagna med annat.

Första idolerna: Ja, det var väl Gyllene Tider och Free Style

Första TV-programmet: Det var väl troligen något barnprogram. Fem myror är fler än fyra elefanter var väl ett av dom. Ja, just ja. Lilla huset på prärien. Det älskade jag som liten.

Så nu vill jag utmana:
Malin
Camilla
Magdalena
Åsa
Ullis
Veronica
Jessica- Dig kan jag ju inte utmana för du har ju redan gjort det här

3 kommentarer:

NiCAS DESiGN sa...

Jaha...suck..jag får ta och göra den nån dag då..haha

Kram/veronica och Démi

Åsa sa...

Så klubbad o klart... tack Sussie nu fick jag tänka till lite o försöka minnas o tyvärr blev påmind om min ålder.. ;-)
Trevlig Helg !!
Kram

Erika sa...

Kul att läsa:) Vi ses imorgon, va blir de för tårta? Det råkar inte bli kladdkaketårtan?*hundögon*:) Kram