måndag 3 augusti 2009

Måndag igen då (fast fortfarande semester) =)

Jag hoppas verkligen att den här veckan blir väldigt lång. Vill hinna göra så mycket innan jag börjar jobba igen.
Men idag har det blivit lite iallafall. Tog en sväng till Uppsala för att köpa färg/olja till staketet och passade även på att storhandla mat. Det var ganska tomt i kyl o frys eftersom vi har varit borta så länge. Det har ju inte varit någon mening att handla när man inte skulle vara hemma.
Så i morse så passade jag på att göra rent alla hyllor i kylen. Det kändes bra.
Blev inspirerad av Jessica när hon hade gjort egna flingor så det gjorde jag oxå idag. Det är roligare att göra själv. Och det blir ju oftast nyttigare oxå. I de flesta flingor är det ju så mycket socker.
Nu håller jag på att tvätta täcken, kuddar o överkast. Det är ju inte så ofta som det blir tvättat. Mitt tjocka täcke får jag verkligen trycka in i tvättmaskinen o fort igen med luckan. Hmm.... hur tvättat kan det bli kan man ju undra.
Det här är andra dagen som jag sitter vid datorn efter ca 2 veckors uppehåll. Har jätteont i nacke o axlar!!!! Det är nog inte bra att ha ett sådant långt uppehåll, eller vad tror ni?? ;)
Nej, nu ska jag ta min promenad. Det är ju så fint väder.

1 kommentar:

Magdalena sa...

Hej!
Ja jag har börjat få tillbaka lite blogglust igen =)
Jag jobbar som personlig assistent här i Almunge faktiskt. Ca 2 km från mig bara så det är nära och bra. Kan cykla om jag vill men lat som man är så gör man ogärna det kl 22.30 på kvällen och på morgonen vill man fort hem och sova.
Tyget har jag köpt på Ikea. Det heter Cecilia och kostar 25 kr/m. Så mina panelgardiner kostade ca 62 kr :)
KRAM