söndag 2 augusti 2009

Hemma igen!

Jaha, det var ju ett bra tag sedan sist. Kändes faktiskt lite motigt så här första gången. Det känns som om att det har gått så lång tid. Ändå har det bara gått två veckor.
Vad ska jag börja med att berätta och kommer jag att få med allt...
Blir inte så mycket kort som jag hade tänkt mig men några stycken iallafall...
Den 18:e drog vi iväg med vår husvagn till Arvika i Värmland. Ingemar, Lotta, Camilla, Marie o Simon tog sin husvagn. Tyvärr så hade vi inte så tur med vädret denna vecka. Regnade alla dagar utom en. Men vi försökte att göra det bästa av det hela så det blev en bra vecka iallfall.
Dagen efter, på söndagen så kom Malin, Micke, Mille, Erika o Andreas dit. De hade hyrt stugor.

Så vad gjorde vi då denna vecka? (i regnet)
En dag åkte vi till ett stort köpcentrum någon mil bort. Det var himla trevligt. Alltid kul att shoppa =) Några av oss ville bada trots regnet!!! Det var ju iof inte så kallt i luften men jag avstod iallafall badet. Har alltid varit en badkruka.
Minigolf-runda blev det så klart. Det kan man däremot inte vara utan =) Fast det gick inte så bra för mig men men...
Åt en massa gott men onyttigt under veckan. Så nu får man försöka skärpa sig när man har kommit hem.

Vi kom hem en vecka senare den 25:e på kvällen. Då var det inte till att slöa till för då var det dans i parken. Det var bara att fixa iordning sig. Bråttom bråttom... Erika o Andreas skulle komma över innan o förfesta lite. Men det blev en lyckad kväll. Hade riktigt trevligt =)

Dagen efter så var det bara att börja tvätta kläder o packa om husvagnen så att det var färdigt till måndag morgon när vi skulle åka till Östersund. Hann faktiskt gratulera Mathias (en kompis son)oxå som fyllde år denna dag.

Måndagen kom och vi åkte iväg. Vår katt var nog inte så road. Hon blev så glad när vi kom hem. Vi åkte upp till min syster och hennes man. Vi skulle bl a hjälpa till med att isolera en friggebod som de hade köpt. Eller vi var väl att ta i. Det var Tommy som fick fixa med det.
Därifrån har jag bara ett kort. Hade flera men det är svårt att lägga ut när det är många som inte vill att jag lägger ut dessa här.
Första kvällen vi var där hade vi fest för Lena (min kusin) som fyllde år. Det var så roligt för det var så många som kunde komma av mina släktningar. Resterande dagar gjorde vi inte så mycket. Fixade med isoleringen och gick på stan en sväng. Det var ju Storsjöyran den veckan så då var det mycket folk på stan. Synd bara att vi inte var kvar hela veckan för det var ju på fre o lör som de flesta artisterna uppträdde. Men jag har iallafall en bild på en tom scen så att jag kan säga att jag var på Yran iallafall =)

Kom hem i fredags kväll. Även om det har varit roligt så känns det skönt att vara hemma igen. Nu har vi en ledig vecka kvar innan vi börjar jobba igen. Hoppas att den blir riktigt lång. Och att det blir bra väder.

Nej, om man skulle ta en långpromenad nu innan det börjar regna igen. Det ska bli mer ordning med mat o träning nu hade jag tänkt mig. Haha, få se hur länge det håller!!!

Här kommer lite kort:

Det här är Campingen som vi bodde på




Det blev iallafall en fin dag

God mat!
När det regnar så kan man ju spela spel.
Uppbyggnad av Yran-scenen (Vi var ju iallafall där)

2 kommentarer:

Jessica sa...

Åh va mycket roligt ni har gjort :) bra att ta med spel utifall de blir dåligt väder de gjorde vi uppe i rättvik också. men vi hade inget dålligt väder. men vi spelade ändå. de är så kul och spela :)

Åh maten ser himla god ut, smaskens :)hur lång kvar av semestern har du nu? Kramar

Erika sa...

Härlgt, välkommen hem igen då:) Då har man n blogg att läsa igen då;) Skönt. Vi får höras i veckan ang helgen...Kram