måndag 21 september 2009

HATAR att vara förkyld!!!

Det var ju väldigt länge sedan jag var riktigt förkyld. Säkert ett år sedan sist. Men nu har den slagit till med dunder o brak. Började i torsdags men i går kände jag mig redan bättre. Tji fick jag för i morse när jag vaknade var jag rejält förkyld igen!!! Hade lovat att jag skulle följa med till Thuns med några pensionärer på jobbet så det var bara att kravla sig ur sängen. Som tur var så skulle vi inte åka förrän 12.30. Hann vakna i lugn o ro. Vi hade riktigt trevligt. Det betyder ju så mycket för de gamla att de får komma ut lite o se något annat än bara avdelningen. De som är så pigga att de orkar vill säga. Började med att käka lunch. Sedan tog vi åtskilliga varv inne på affären och shoppad en hel del faktiskt. Vi var färdiga ett tag innan taxin skulle komma så vi hann med att dricka en kopp kaffe oxå. Sedan gick färden hem till Lillsjögården igen. Alla var mycket nöjda med utflykten. Men jag deckade när jag kom hem. Ändå var vi bara borta i några timmar. Skulle egentligen jobba extra på mitt andra jobb i morgon men jag fick ringa och säga att jag inte kunde komma. Ska vara hemma o kurera mig så att jag kan gå på onsdag ialla fall. En dag hemma måste räcka tycker jag. Det är ju så trist att vara hemma o vara sjuk.


Det är ju så där det är...

3 kommentarer:

Erika sa...

Ja usch jag hatar att vara sjuk! Vem gör inte det?:) Mitt verkar inte vilja släppa helt heller... suck.. Hoppas du blir frisk till lördag bara:)Kram krya på dig!

Jessica sa...

Jag hatar också att vara sjuk, speciellt när man har mycket att stå i eller ska bort.. så typiskt. Åh sen blir man sjuk när alexander är sjuk också. för då ska man var hemma så alex vilar och blir frisk också. men de är jätte jobbigt att vara sjk. hoppas du blir frisk snart.. krya på dej och kram till dej

Ullis sa...

Inge kul att vara sjuk!
Lägg dig och läs en bra bok och bara slappa så blir du nog snart frisk ;)
Krya på dig! Kram