fredag 4 september 2009

En sån dag!

Det var en sådan där ovanlig dag igår. Jag var ledig en vardag (händer inte ofta känns det som). Så jag passade på att ta ut det ordentligt. Vaknade vid 5-tiden och kunde inte somna om. Känns bekant, som om att jag har gjort det tidigare. Senast förra veckan om jag inte minns fel.
Ja ja, hemskt irriterande iallafall. När man väl får sova.
Men det har ju sina fördelar. Klev upp vid 6-tiden. Skrotade runt här hemma lite för att sedan vid 8 ta min dagliga motionspromenad. Härligt!!
Hann göra lite annat här hemma oxå innan det var dags att åka in till stan. Det är helt enkelt dax att fylla på garderoben med både kläder o skor.
Men det visade sig inte vara det lättaste. Gick ut o in i olika affärer utan att hitta något. Men så plötsligt!!! Sista affären jag var in i så hittade jag lite allt möjligt. Köpte inte allt men det blev 2 tunikor o en kofta. Och det var i affären som jag brukar säga - "Där hittar jag ändå inget för jag känner mig för gammal för den affären". Nu har jag ändrat uppfattning kan jag säga =)
Ja, jag vet... Jag skulle ju köpa skor. Men alla ni som känner mig vet ju hur mycket jag tycker om att köpa skor. Så nej, det får bli en annan dag. Tiden räckte inte till heller för då var det dax att möta upp Tommy.
Vi hade bestämt att vi skulle gå på bio " Sommaren med Göran"
Så innan den började så gick vi på Tatziki och käkade. Väldigt gott måste jag ju säga =)
Fast jag är så tråkig och tar det jag nästan alltid tar där. Friterad bläckfisk med ris. Men det är ju så gott.
Filmen var faktiskt bra (har ju hört både bra o dåligt om den).
Efter filmen åkte vi en sväng till Erika o Andreas. Fick fika där + att vi passade på att kika på deras nyinköpta soffor.
Erika- Tack så mycket! Jättegott fika! Helt suveränt goda bullar o kakor =) Och sofforna var ju jättesnygga!
Nej, nu är det städning o träning som står på schemat. Sedan blir det att dra till jobbet o köra ett kvällspass.

2 kommentarer:

Jessica sa...

Åh jag har också sett sommaren med göran o den rä så roligt =) hihi..

åh va gott att äta på tzatsiki :) mums va gott :) hihi..

åh stackare som inte kunde somna om där vid 5 tiden, då blir man ju irriterad. inte för att de brukar hända mig på morgonen utan på kvällen har jag svårt att sova ibland. typiskt.. kramar

Erika sa...

Tack själv! Kul när ni kommer förbi sådär ibland!:) Sicken tur att jag hade bakat kakor precis:) haha. Nu återstår en lördag med massa bakning:)Kram