fredag 22 oktober 2010

första snön som ligger kvar...

Idag kom första snön som även blev kvar på marken. Det har ju snöat lite förut men då har det försvunnit direkt. Ja nu vet man vad som väntas. Har hört att det ska bli värsta vinter på länge med mycket snö och kyla. Får väl se om det stämmer in.
Är lite kluven när det gäller vintern. Tycker om snö men i måttliga mängder. Gör inget om det är lite kallt, man får sätta på sig mer kläder bara. Men ibland kan det bli för kallt. Gillar inte väglaget på vintern. Alla vägar skulle vara snö- och isfria!!

Idag är jag ledig. Såå skönt efter att ha jobbat 9 dagar i sträck! Lyckan varar tyvärr inte så länge för i helgen är det jobb igen. Men jag ska inte klaga för nästa vecka jobbar jag bara 3 dagar så jag får ta igen mig då.

Har städat och tvättat så jag har inte hunnit ut något idag. Lite synd för det skulle nog vara skönt med en promenad. Får bli i morgon efter jobbet istället...

2 kommentarer:

NiCAS DESiGN sa...

Jag är också kluven...gillar vintern om det är torrt. Vill också ha torra vägar med härliga vita snökanter som skyddar!

Ingen snö här än...eller jo det var lite vitt på backen i nån timme i fredags men sen har det regnat.
Kram kram

Jessica sa...

oj 9 hela dagar, du är ju inte klok susise:D att du orkar ;) fast de klart man orkar nog när man väl är på jobbet :D hihi.. kul o jobba med dig i söndags :D är ju inte såå ofta. nu är de onsdag kväll för oss som gäller :D kram kram