fredag 29 oktober 2010

Äntligen!!

I går ringde jag på en annons på blocket och några timmar senare så var denna maskin min.
Äntligen!! Har pratat om det ett bra tag nu men det har inte blivit av. Har tvekat på om jag skulle köpa den på blocket eller ny i butik. Men priset fick avgöra kände jag. Den var ju så fin och fräsch och var knappt
använd så det var inget att fundera på. Det finns ju en mängd olika crosstrainers men jag tyckte att den här var lagom för mig. Tycker inte att det är värt att lägga ut för många tusenlappar heller. Så nu har jag gjort mitt första träningspass på den. Det var härligt för det känns som att det var länge sedan jag gjorde någon form av träning förutom promenader.   
                          
Har även börjat träna med rockring. Det är tydligen en grej som har kommit mer och mer nu. Men jag kom på det innan och har köpt min rockring på leksaksaffären. Mycket billigare men oxå betydligt mindre avancerad. De "riktiga" man kan köpa kostar från 300:- och uppåt men då är det med tyngder och massagekulor + att en del har magneter. Ska vara bra för att trimma figuren och även för att få igång magen så att den mår bättre. Det sägs vara lättare att träna med de "riktiga" eftersom tyngden gör den lättare att hålla kvar vid midjan så att man inte tappar den. Så ska man även göra göra olika övningar med den under tiden den snurrar. Men men, jag börjar med min billiga och enkla så får jag se om jag byter upp mig längre fram.

Nej nu får det bli en dusch och lite mat innan det bär av till jobbet för ett kort kvällspass.

2 kommentarer:

Jessica sa...

jag måste ju också testa rockring ju ;) såå kul de lätt :D hihi..

åh va kul att träna på den, jag är inte alls avis på dej ;) hiih.. kram

Åsa sa...

Hihi fick en massa härliga barndomsminnen nu, typ 10 år med rockring och blondt hår i hästsvanar =)
Härligt att ha plats för en crosstrainer.....

Hoppas allt är bra med dig ?

Kram Åsa