onsdag 13 oktober 2010

Onsdag

Syjuntan igår var trevlig som vanligt. Alltid lika kul att ses. Tyvärr är det oftast någon som inte kan komma men så är det ju. Det går ju inte att komma ifrån. Igår var det bara 2 av 9 som inte kunde. Linda hade bakat så mycket gott. Scones, bullar och andra godsaker. Mumsigt värre! =)

Idag har jag bara jobbat halvdag så då har jag även hunnit göra lite hemma.
Fick för mig att jag skulle baka något nytt matbröd. Det brukar mest bara bli att jag bakar samma sort. Så jag hittade ett recept på ett grovt bröd som skulle bakas ut i långpanna. Himla smidigt med sådant tycker jag. Slippa stå och forma limpor eller bullar. Det var både fiberhavregryn, rågkross och linfrö i.
Resultatet blev ganska bra faktiskt så jag kommer nog att göra dessa fler gånger.
Tänkte egentligen göra hemmagjord musli oxå men det får bli i morgon istället.

Annars då... Nej, det har väl inte hänt så mycket mer idag. Fixade lite här hemma bara.
Nu sitter jag bara och väntar på att brödet ska kallna så att jag kan packa det och frysa ner det.
Sen är det väl bara att sova så att man orkar upp i morgon.

1 kommentar:

Unknown sa...

Blir så nyfiken på det där receptet.....
/Barbro B